Čeprav se ljubitelji avtomobilov in predvsem njihovih predelav, ki so pred 18 leti s Hitrimi in drznimi končno dobili film, vsaj delno posvečen njihovemu konjičku, večinoma zgražajo, kakšno pot so ubrala nadaljevanja, je dejstvo, da jim uspešnosti in splošne priljubljenosti ne more oporekati nihče. Če je prvi in morda še kakšen naslednji film obravnaval (ne)legalne avtomobilske ulične dirke, ki so izpadle tudi povsem realno, in lokalne kriminalne operacije, se je v zadnjih namreč vse skupaj dvignilo na globalno raven in reševanje sveta ter nekatere z avtomobili povezane manevre, ki bi bili neizvedljivi, četudi bi film uvrstili med znanstvenofantastične in ne akcijske. A kot rečeno, uspešnost in priljubljenost je z vsem skupaj (večinoma) le rasla. Celo do te mere, da najdemo sedmi del filma (Furious 7) kar na devetem mestu lestvice najbolj donosnih vseh časov.

Malce nižje je osmi, zadnji del, pri čemer je bil sedmi bržčas bolj uspešen tudi zato, ker je v njem zadnjič igral tragično preminuli Paul Walker, eden glavnih obrazov franšize. Je pa sedmi del tudi tisti, v katerem je mogoče uzreti nekaj najbolj atraktivnih in bolj kot ne povsem nerealnih kadrov, za katere je treba dodati, da so jih posneli vrhunsko. In je tudi tisti, v katerem svojo vlogo odigra eden najbolj nevsakdanjih in posebnih avtomobilov celotne franšize, v terensko izvedenko predelani dodge charger.

Ostal je brez praske

A še preden se posvetimo chargerju, beseda ali dve o enem najbolj dih jemajočih kadrov, povezanih z avtomobili, v (bržčas kar) vsej filmski zgodovini. V katerem je bil charger sicer tako in tako eden od udeležencev. Gre za kader, v katerem druščina glavnih junakov z avtomobili izskoči iz – letala. In nato s pomočjo padal brez težav pristane na cesti tako, da nadaljuje svojo operacijo. Pri čemer je najbolj zanimiv podatek, da so vse skupaj dejansko posneli tako, da so iz tovornega letala lockheed C-130 hercules z višine dobrih 9000 metrov spustili s padali opremljene avtomobile. In za njimi profesionalne padalce, ki so vse skupaj posneli. Jasno, igralcev ni bilo za volani avtomobilov, tudi pri pristanku na cesti so si kakopak pomagali z računalniškimi posebnimi efekti. Avtomobili so pač v resnici pristali v puščavi, na nenaseljenem območju, vseeno pa je bil za snemalno ekipo vse skupaj precejšen zalogaj, saj je bilo po njihovih besedah zelo težko predvideti obnašanje avtomobilov v zraku.

No, v zraku pa je bil torej tudi dodge charger offroad, ki ga v filmu tako kot vse chargerje dotlej vozi Dominic Toretto (Vin Diesel). In nekaj trenutkov za tem, ko pristane, se Toretto z njim znajde v pasti, obkrožen s sovražniki na robu strmega prepada. Čezenj se, ko nasprotnike najprej zmede z vrtenjem koles na mestu, seveda tudi požene. Vsak podoben prizor v katerem koli filmu bi se kakopak končal z eksplozijo, avto in njegov voznik bi dobesedno izparela. Tu pa od avta ostane razbitina, a po nekajkratnih obračanjih, prevračanjih, močnih udarcih in podobnem Torreto iz njega izstopi brez ene samcate praske. Je pa treba priznati, da je vseeno vse skupaj posneto vrhunsko.

Sodelovalo jih je sedem

V filmski zgodbi chargerja v terensko različico predela Tej Parker (Chris Bridges - Ludacris), ki pri tem uporabi dele vojaškega džipa, v resnici pa seveda za vse skupaj niso uporabili le enega, temveč skupno kar sedem različnih chargerjev. Pri čemer je bilo vseh sedem že v osnovi precej zdelanih in se jih ni splačalo popravljati; ne nazadnje gre za avtomobile letnika 1970.

Vse chargerje, kot tudi številne druge atraktivne avtomobile, ki jih je mogoče videti v sedmem delu Hitrih in drznih, so sicer predelali in za nastop v filmu pripravili v delavnici Dennisa McCarthyja, ki je pred tem sodeloval že pri štirih drugih filmih franšize. Predelali pa so jih celo do te mere, da so lupine postavili na platformo tekmovalnih offroad vozil. Štirje od sedmih so bili v povsem voznem stanju in so se tudi ohranili, preostali pa so bili namenjeni za točno določene kadre, ki jih niso preživeli.