"Verjamem, da bodo ogromni premiki, ki jih je Mercator dosegel v zadnjem obdobju, dobra popotnica za naprej, da bomo na ta način delovali tudi znotraj skupine in imeli v njej vodilno vlogo," je v pogovoru za Delovo Sobotno prilogo poudaril prvi mož družbe, ki sicer meni, da je Mercator v regiji najbolje od tekmecev izkoristil obdobje dveh let krize Agrokorja.

V tem obdobju je Mercator po njegovih pojasnilih prestrukturiral bilanco in poslovni model ter postavil podlago za razvoj družbe, da bo tudi v prihodnosti zagotovo ostala največji regijski trgovec. "Da smo to dobro naredili, se kaže tudi v dobičkonosnosti, čeprav Mercator še vedno ni tam, kjer bi si želeli. Vendar pa to, da smo že danes v zelenih številkah, vidim kot velik uspeh," je poudaril Čizmić, ki sicer priznava, da je izzivov še ogromno, velik je pritisk na rast stroškov in podobno.

Mercator, ki je v zadnjem obdobju tudi precej zmanjšal zadolženost, se medtem z bankami še pogaja glede refinanciranja dolgov. Kot pravi Čizmić, se jim ne mudi, posojila zapadejo nekje na polovici leta 2021. "Imamo čas do konca izpeljati poslovni načrt in strategijo ter se v miru refinancirati na daljši rok in si s tem zagotoviti sredstva za nadaljnji razvoj družbe," je dejal.

Dotaknil se je tudi novega logističnega centra, ki ga načrtuje Mercator. Gre za največjo investicijo v zgodovini družbe, gradnja pa je v načrtu do konca leta 2021. Prostorski načrti so že bili sprejeti, trenutno je Mercator v fazi zbiranja projektantov in tehnologije.

Glede dezinvestiranja, zlasti odprodaje nepremičnin - Mercator ima trenutno za 1,16 milijarde evrov premoženja v nepremičninah -, je Čizmić pojasnil, da so doslej vsega skupaj dezinvestirali približno 228 milijonov evrov od načrtovanih več kot 300 milijonov evrov.

"Torej nam gre zelo dobro, tudi zdaj poteka razpis za določeno število naših trgovin. Spremljamo ponudbe, med njimi so tudi dobre," je pojasnil in dodal, da so tokrat v igri nepremičnine na Hrvaškem, v Srbiji ter Bosni in Hercegovini in ena v Sloveniji, natančneje v Kopru. Kdaj bo prodaja zaključena, je sicer odvisno od ponudb in pogajanj.

Glede poslovanja na posameznih trgih je ponovil, da je Srbija drugi najpomembnejši trg, se pa ta trg močno razlikuje od slovenskega, ki je zelo konsolidiran. "V Srbiji bo prišlo do konsolidacije. Zadnji dve leti smo v njej pripravljali Mercator za naslednjo fazo razvoja," je dejal. Kot je dodal, je Mercator v Srbiji z mrežo več kot 340 trgovin edini trgovec, prisoten po vsej državi, nobenega razloga pa ni, da ne bi tudi v prihodnje odpiral novih trgovin. Izključen ni niti kak nov prevzem, na to so pripravljeni, analizirajo več trgovcev v Srbiji in imajo določene tarče.

Prodaja v Bosni in Hercegovini zdaj raste. Seveda pa ostaja vprašanje, tako Čizmić, kakšna bo strategija Mercatorjevih lastnikov. V Bosni in Hercegovini namreč deluje tudi Konzum. "Iskati moramo sinergije s Konzumom. Treba je narediti temeljito analizo poslovanja Mercatorjevih in Konzumovih trgovin in na podlagi tega je treba sprejeti določitev, kje in kako kupci prepoznavajo ponudbo, ki jo imamo v trgovinah. Kupec bo dal odgovor," je še poudaril.