Leta 2008 so talenti izbrali v povprečju 12 podjetij, v katerih bi potencialno želeli delati. Od takrat se je število podvojilo, je povedal Šved Karl-Johan Hasselström iz podjetja Universum Global, ki že 26 let deluje na področju raziskav trga. Poudaril je, da so talenti včasih izbirali podjetje na podlagi industrije, danes pa na podlagi poslanstva, kaj torej podjetje prispeva k družbi in kakšen vpliv ima nanjo. Več kot 55 odstotkov generacije Z želi delati v zagonskih podjetjih ali v svojem lastnem podjetju.

Svoboda pri organizaciji dela

Ustanoviteljica in direktorica zagonskega podjetja ChooseMyCompany Celica Thellier je prepričana, da je za zadovoljstvo zaposlenih ključna možnost izbire. »Zaposleni so motivirani, če lahko izrazijo svoje talente. Imeti morajo svobodo pri organizaciji dela in možnost izbire, kaj bodo delali. Idealno je, če se interes posameznika ujema z interesom podjetja. Gre torej za ujemanje kot na ljubezenskem področju,« je ponazorila.

Iskanje talentov znotraj podjetja

Da je treba talente iskati znotraj podjetja, je prepričan grški strokovnjak dr. Sotiris Karagiannis z dvajsetletnimi izkušnjami, akademski predavatelj in trener mehkih veščin, ki mu pri usposabljanju prisluhnejo tudi največji, kot so Apple, Swarovski, 3M, Johnson & Johnson in Danone. »Veliko podjetij išče talente le na trgu, a vsi vemo, da je ponudba omejena. Pomagajmo raje zaposlenim, ki jih že imamo, da odkrijejo svoje talente in jih izrazijo,« je opozoril. Dodal je, da s tem tudi prihranimo. Po nekaterih raziskavah na vsakega nezainteresiranega v podjetju izgubimo okrog 2000 dolarjev na leto.

Starejši brez pravih priložnosti

»Živimo vse dlje, delamo vse dlje, ljudje, ki odločajo dandanes, pa so vse mlajši. Včasih so bili odločevalci v podjetju stari od 40 do 50 let, danes pa so stari od 30 do 40 let,« je povedala Viktoria Radojković - Herok, partnerica podjetja Galagan Advisory v Avstriji, ki vodjem in organizacijam pomaga povezati njihova dejanja ter vedenje z vrednotami in načeli podjetja. Pri trendu pomlajevanja vodij pa je opozorila, da starejši zaradi tega dogajanja pogosto niso več slišani in ne dobijo pravih priložnosti. Želijo pa biti avtonomni in vplivati na delovanje podjetja. »To pa so obenem tudi načini, kako obdržati starejše talente.« S primeri dobre prakse so se na kadrovski konferenci predstavila še podjetja Optiweb, Heineken, Lidl Slovenija in Petrol.