Kot so navedli v Fraportu Slovenija, svojo škodo in škodo pogodbenih partnerjev zaradi odpovedanih letov še ocenjujejo. Spomnili pa so, da je Adria lani prepeljala dobro polovico potnikov, ki so potovali prek ljubljanskega letališča.

Z ljubljanskega letališča trenutno redno leti še deset drugih prevoznikov, ki svoje lete še naprej opravljajo skladno z voznim redom. To so Aeroflot, Air France, Air Serbia, Easyjet, Finnair, LOT Polish Airlines, Montenegro Airlines, Transavia, Turkish Airlines in Wizz Air.

Air Serbia v poletnem voznem redu, ki velja do 25. oktobra, leti v Beograd in Niš, Air France v Pariz, Aeroflot v Moskvo, Montenegro Airlines v Podgorico, Easyjet v London in Berlin, Lot v Varšavo, Turkish Airlines v Istanbul, Wizzair v Bruselj in London, Finnair v Helsinke ter Transavia v Amsterdam. British Airways je letos poleti Brnik povezoval z londonskim letališčem Heathrow, obstaja pa možnost, da bo uvedel polete tudi v preostalih delih leta. Vozni red za zimsko sezono je še v pripravi.

Adria je tudi za danes odpovedala večino letov, izjema bosta večerna leta iz Ljubljane v Frankfurt in nazaj. Letala Adrie so na tleh že od torka, v družbi, ki je zaradi dolgov ostala brez dela flote, pa potnikom svetujejo, da še pred prihodom na letališče preverijo, kdo operativno izvaja njihov let in se, v kolikor je to Adria Airways, obrnejo na prodajno mesto, kjer so kupili letalske vozovnice.

Največ potnikov namesto iz Ljubljane iz Zagreba, Gradca, Ronke in Pulja

Na letališčih v Zagrebu, Ronkah in Gradcu zadnje dni občutijo, sicer v manjši meri, vpliv prizemljitve letal Adrie Airways na njihov promet. Pričakujejo, da se bo v primeru nadaljevanja težav del potnikov Adrie prerazdelil med Zagreb, Gradec, Ronke in vsaj poleti tudi Pulj. Na zagrebškem letališču so ocenili, da bo kriza Adrie Airways zelo verjetno imela določen vpliv na promet, a bo šlo verjetno za tiste slovenske državljane, ki so že doslej velikokrat uporabljali Letališče Franja Tuđmana kot izhodišče za potovanja.

Če bo prišlo do dokončne zaustavitve Adrijinih letalskih operacij, bodo Slovenci po njihovem mnenju prek Zagreba opravili del poslovnih poti. Pri tem na zagrebškem letališču opozarjajo, da težko dajo kakršnekoli natančnejše napovedi, še posebej pa ne morejo za zdaj operirati s konkretnimi številkami. Na letališču menijo, da se bo del potnikov Adrie prerazdelil med Zagreb, Gradec, Ronke in vsaj poleti tudi Pulj. Je pa res, da je imela Adria tudi specifične lete v kraje, kot sta Tirana in Priština, kamor pa z omenjenih letališč prevozniki ne letijo.

Prek letališča v Ronkah v bližini Trsta Adria ni izvajala rednih linij, zato je imela prizemljitev njenih letal le manjši vpliv nanje, je danes pojasnil komercialni direktor tržaškega letališča Enzo Zangrilli. Kot je dodal, v zadnjih dneh sicer opažajo rahlo povečanje zapolnjenosti Lufthansinih letov v München in Frankfurt. Edina negativna posledica Adrijinih težav pa je bila v zadnjem tednu odpoved letov čarterske linije, ki jo Adria izvaja za slovensko agencijo Palma, so še pojasnili na Ronkah.

Na letališču v Gradcu, kjer Adria prav tako ni letela, večjih pretresov zaradi težav slovenske letalske družbe zaenkrat ne beležijo. Kot so danes povedali, je zaenkrat še prezgodaj, da bi bilo mogoče oceniti vplive na promet na njihovem letališču. Večjih težav zaradi morebitne preusmeritve potnikov z ljubljanskega na njihovo letališče ob množici letov, ki jih ponujajo, ne pričakujejo.

DUTB pred morebitno finančno pomočjo preverja Adrio

Predstavniki DUTB po naročilu vlade že od jutra preverjajo finančno stanje v družbi Adria Airways in ugotavljajo, za koliko časa bi zadostovali štirje milijoni evrov, ki jih od države v zameno, da ne sproži stečaja, pričakuje lastnik letalskega prevoznika, nemški sklad 4K Invest, danes pišejo spletne Finance. DUTB je pregled za ta medij potrdil.

V Družbi za upravljanje terjatev bank (DUTB) so za Finance zatrdili, da sredstev, če se bo izkazalo, da ne zadostujejo za rešitev družbe, ne bodo prispevali. Od lastnika Adrie naj bi zahtevali tudi, da predloži z upniki dogovorjene odpise dolgov.