Medtem ko Melania Trump v Beli hiši menja preproge in osvežuje barve na stenah sob ter v Sloveniji razpravljamo o tem, kako slovenska ameriška prva dama nam, torej svoji domovini, ni naredila nobene reklame, v Londonu te dni igrajo predstavo, v kateri Melanio igra – Hrvatica. Nancy Harris, avtorica dramskega teksta Two Ladies, je svoji dve junakinji, prvo damo Francije in prvo damo ZDA, sicer poimenovala Helen in Sophia, pri čemer Sophia izvira iz Hrvaške in Helen iz Velike Britanije, vendar pa ni nobenega dvoma, da gre v resnici za Brigitte Macron in Melanio Trump. Prvič zato, ker je Harrisovo pri pisanju igre navdihnila skupna fotografija Brigitte Macron in Melanie Trump, drugič pa zato, ker sta igralki v predstavi tudi na zunaj podobni omenjenima prvima damama. Helen, ki jo igra znana britanska igralka Zoë Wanamaker, je bistveno starejša od svojega moža, Sophia, ki jo upodablja Zrinka Cvitešić, pa je od svojega predsednika precej mlajša. Brigitte je od Emmanuela Macrona starejša 25 let, Melania pa je od Donalda Trumpa 24 let mlajša.

Rokovanje predsednikov, smehljanje prvih dam

Fotografija, zaradi katere je nastala predstava, je bila posneta 14. julija 2017, ko je Donald Trump z Melanio obiskal francoskega premierskega kolega. Šlo je za poseben dan, ko so Francozi slavili državni praznik, dan padca Bastilje, za medije pa tudi neizmerno zabaven, saj sta predsednika takrat uprizorila pravo tekmo v tem, kdo bo bolje izpeljal rokovanje in kdo bo v njem zdržal dlje. Na drugi strani smo imeli prvi dami, ki sta se v ozadju tega cirkusa nasmihali druga drugi, javnost pa se je, ko je beseda ali pogled nanesel nanju, spraševala predvsem o tem, kaj nosita na sebi.

Nancy Harris se je vprašala še nekaj drugega: kaj pomeni biti tako blizu moči, a je hkrati ne imeti tudi sam. »Ko sem gledala ti dve ženski, kako pogledujeta in se nasmihata druga proti drugi, sem se vprašala, ali jima je nerodno, ali sta navdušeni, zdolgočaseni? Ti dve tihi ženski, katerih edino sredstvo komunikacije na takšnih dogodkih je običajno, kaj in koga nosita – kaj si rečeta, ko se vrata zaprejo in se kamere ugasnejo? In kako je biti tako blizu moči, a je – vsaj neposredno – ne imeti tudi sam?« se je za Guardian vprašala avtorica, ki je prve dame še nedavno niso niti malo zanimale. »Če bi me pred tremi leti vprašali, ali bi me zanimalo pisati o prvih damah, bi se morda smejala. Zakaj bi v dobi tretjega vala feminizma in gibanja #MeToo ter v času, ko so Angela Merkel, Jacinda Ardern in, da, tudi Theresa May dokazale, da lahko zasedajo najvišje pozicije v politiki, koga od nas morale zanimati žene? Kaj je sploh smisel predsedniške žene razen tega, da je poročena s predsednikom? Se ta vloga skozi čas ni spremenila?«

Velika priložnost Zrinke Cvitešić

Dogajanje s fotografije je Harrisova z režiserjem predstave Nicholasom Hytnerom postavila v sobo, kjer prvi dami čakata na svoja moža, ki skupaj z drugimi svetovnimi voditelji rešujeta globalno krizo. Vljudnostni pogovor med njima postaja vse bolj odkrit, obenem pa se tudi vse bolj zbližujeta. Predstava, ki je na ogled v londonskem gledališču Bridge Theatre, je vzbudila veliko zanimanja, še preden je 14. septembra prišla na oder. Tam je uradno premiero doživela sinoči, 25. septembra, igrali pa jo bodo do 26. oktobra, ko bo hrvaška igralka Zrinka Cvitešić zagotovo še za nekaj odtenkov bolj znana, kot je bila do zdaj, čeprav se je na tujih odrih že uveljavila. Pred petimi leti je za predstavo Once, v kateri je igrala s Helen Mirren in Danielom Radcliffom, dobila nagrado olivier za debitantko leta, pohvale pa že dobiva tudi ta predstava.

Da se kuha nekaj pomembnega, je Cvitešićeva na instagramu namignila že v začetku junija, ko je objavila plakat za predstavo in napovedala, da se vrača v London, sicer pa za hrvaške medije pred premiero ni bila preveč zgovorna. Prijateljem je, kot je izvedel Jutarnji list, dejala, da je bila to najnapornejša in najlepša igralska izkušnja do zdaj, za tuje medije, med drugim tudi za Sunday Times, pa je povedala, da je razmišljala o Melanii Trump in naslednjem: »Ali res stoji za svojim možem? Ne vemo. Vidimo fotografije prvih dam na dogodkih, ki se jih udeležijo s svojimi možmi, a ne vemo nič o tem, kdo so in kakšne so za zaprtimi vrati.«