Današnje vzdušje na potniškem terminalu ljubljanskega letališča Jožeta Pučnika je bilo neprijetno. Potniki s kovčki, torbami in nahrbtniki so strmeli v zaslona s prihodi in odhodi, ki sta izdajala, da so skorajda vsi leti Adrie Airways odpovedani. Po prve informacije so se eden za drugim odpravljali na Adriino informativno okence, pred katerim se je gneča povečevala. Od tam so se vračali še bolj zaskrbljenih obrazov.

Slavka, ki je z možem Stankom zaman čakala letalo za Podgorico, svojih solz ni skrivala. »Z možem sva bila na počitnicah v Novi Gorici. Na okencu za pomoč so nama svetovali, naj se o tem, kako bova prišla domov, pozanimava pri agenciji, pri kateri sva si organizirala potovanje. Ob desetih naj bi se dobili z agentom na letališču, a ga ni od nikoder,« je Slavka zaskrbljeno pogledovala na uro. Jezilo jo je, da jima odpovedi leta nihče ni pravočasno sporočil – za to sta izvedela šele ob prihodu na letališče. »Samo domov bi rada,« je iskreno priznala in dodala, da jima sicer lep dopust zaradi zapletov s povratkom domov zagotovo ne bo ostal v najlepšem spominu.

Majhno letališče – velike težave

S telefonom v roki in zaskrbljenim obrazom je okoli svoje prtljage postopala Weronika s Poljske. Sem in tja je telefon prislonila k ušesu, postala za nekaj trenutkov, potem pa jezno odkimala in se pridružila Marku iz Albanije, ki se je med tem poglabljal v papirje. »Nobeden od naju očitno ne gre nikamor, ker so vsi leti odpovedani. Ne veva še, kaj bova naredila,« je obupano priznala Weronika, ki je poklicala že kar nekaj svetovanih številk, kjer naj bi jima pomagali, a je telefon povsod zvonil v prazno ali pa so bile linije zasedene. »Prepuščena sva sama sebi, tako kot verjetno še veliko potnikov na letališču,« je bil ogorčen Mark, ki je prebiral evropsko direktivo o pravicah letalskih potnikov, s katero pa si nista mogla prav veliko pomagati. »Če bi se to zgodilo na kakšnem večjem letališču, bi bilo veliko enostavneje najti nadomestne lete. Tukaj na Brniku pa smo potniki enako kot letala – prizemljeni,« ni skrival slabe volje. »Če bi nama za odpovedi povedali prej, bi se že kako znašla. Sporočilo o tem sem dobila šele, ko sem bila že skoraj na letališču. Oba morava biti jutri v službi,« je bila zaskrbljena Weronika.

Bolj ko se je jutro prevešalo v dopoldne, več je bilo tovrstnih prizorov. Obupani potniki so eden za drugim ponavljali, da jih bodisi letalski prevoznik bodisi potovalna agencija o odpovedih letov nista obvestili dovolj zgodaj, da bi si zagotovili kakšno drugo pot. Za mnoge od njih je Adriin let pomenil le povezavo med dvema letališčema. Zaradi odpovedi letov z Brnika so ali bodo torej zamudili tudi druge lete, ki naj bi jih pripeljali do cilja.

Vse več jeznih klicev

Sporočilo o začasni odpovedi letov, ki naj bi veljalo za danes in jutri (torek in sredo), so z Adrie Airways poslali v ponedeljek zvečer nekaj pred polnočjo, danes pa so sporočilo dopolnili. Zapisali so, da bo družba v teh dveh dneh ohranila povezavo s svojim najpomembnejšim vozliščem v Frankfurtu; danes je izvedla polet iz Frankfurta v Ljubljano, za jutri pa je napovedala polet iz Ljubljane v Frankfurt. »Adria Airways potnikom, ki potujejo v teh dveh dneh, svetuje, da še pred prihodom na letališče preverijo, kdo operativno izvaja njihov let. V kolikor je to družba Adria Airways, naj se obrnejo na prodajno mesto, kjer so kupili letalske vozovnice,« so zapisali. Nastalo situacijo družba globoko obžaluje in se potnikom in partnerjem opravičuje, svetuje pa jim spremljanje obvestil na njihovi spletni strani.

Razmere spremljalo tudi v Fraportu Slovenija, ki upravlja brniški aerodrom. »V teh dneh smo okrepili zmogljivost klicnega centra,« pojasnjuje Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja pri Fraportu. »Potniki kličejo pogosteje kot običajno. Naše osebje v službi za oskrbo potnikov se sooča z zaskrbljenimi, tudi jeznimi potniki ter izvaja vse, kar je v njihovi moči in pristojnosti, za ustrezno informiranje in organizacijo. Naša prva skrb je namenjena potnikom ter izvajanju varnih in rednih letalskih operacij,« dodaja.