»Identificiramo, podpiramo in umeščamo tuje neposredne investicije v slovensko gospodarsko okolje, ki zagotavljajo nadaljnji razvoj slovenskih podjetij, uvajajo napredne tehnologije, omogočajo nove zaposlitve in dvigajo dodano vrednost slovenskega gospodarstva,« pove Ajda Cuderman, direktorica javne agencije Spirit Slovenija. Doda, da s podporo projektu Gazela podpirajo slovenska podjetja na njihovi podjetniški poti vzpona ter s promocijo dobrih praks širijo zgled in vlivajo pogum drugim slovenskim podjetjem.

Green.Creative.Smart za višjo prepoznavnost

Podjetja s trajnostnimi poslovnimi strategijami in modeli že zdaj ustvarjajo bistveno konkurenčno prednost na svetovnem trgu in se uspešneje vključujejo v globalne verige vrednosti. »Naš cilj je vključiti vsaj 60 srednje velikih podjetij v proces trajnostne transformacije ter doseganja odličnosti v njihovem poslovanju. Te aktivnosti smo začeli v letošnjem letu in na voljo je veliko nepovratnih sredstev in finančnih spodbud za tovrstne strateške razvojne aktivnosti naših podjetij,« je povedala Ajda Cuderman. Letos je Spirit začel tudi promocijsko kampanjo Green.Creative.Smart, s katero pomaga pri krepitvi prepoznavnosti slovenskega gospodarstva v tujini, s tem pa podjetjem odpira vrata pri vstopanju v globalne verige ter lažje iskanje tujih poslovnih partnerjev. Kampanja Green.Creative.Smart komunicira ključne konkurenčne prednosti Slovenije na nišnih področjih zelenega gospodarstva, okoljskih tehnologij, robotizacije, mobilnosti, digitalizacije, razvoja in raziskav ter kreativne industrije. Da bo učinek promocije slovenskega gospodarstva v tujini multipliciran, v projektu sodelujejo s številnimi partnerji od MZZ, veleposlaništev, UKOM do zbornice, združenj itd. Agencija je začela tudi razvoj novega koncepta predstavitve slovenskega gospodarstva na pomembnejših mednarodnih sejmih v tujini, pove direktorica. V različne oblike podpore pri iskanju tujih partnerjev (sejmi, dogodki, delegacije) so zajeli 723 podjetij, ki so identificirala 3685 obetavnih poslovnih stikov.

Prihodnost je digitalna

Spirit v prihodnjih letih načrtuje, da bo vse storitve, ki jih ponuja, počasi transformiral v digitalno obliko. Tako bodo na voljo kjer koli in kadar koli na uporabniku prijazen način. Cudermanova pove, da v praksi to predstavljajo nov iskalnik primernega izvoznega trga, pregled gospodarskih con za investitorje, aplikacija za izbiro pravega finančnega mehanizma za finančne spodbude itd. »To je velik razvojni projekt, ki bo svojo končno podobo dobil čez približno dve leti. Že letošnjo jesen pa bomo prenovili portal Spirit Slovenija, ki bo omogočil prve funkcionalnosti za prilagoditev potrebnih vsebin podjetju in njegovemu interesu,« je dodala.