Ljudje, tako ali drugače povezani z avtomobilsko industrijo, so upravičeno zaskrbljeni, delo v avtomobilskem sektorju pa je letos izgubilo že 300.000 zaposlenih, do konca leta naj bi jih celo milijon. Ne pozabimo, neposredno in posredno sektor zaposluje 37 milijonov Indijcev. »Smo na poti od slabega do slabšega,« v en glas pravijo analitiki, razlogov za kolaps pa je nekaj. Avtomobili so se zaradi strožjih okoljskih in varnostnih standardov, ki bodo začeli veljati marca prihodnje leto, podražili za približno 15 odstotkov, svoje so prispevale banke, ki so servisirale približno polovico nakupov, njihovi pogoji pa so se zaradi upočasnjenega gospodarstva poslabšali. Ker na avto v Indiji gledajo kot na luksuzno dobrino, so se številni odločili, da nakup prestavijo v nedoločeno prihodnost, saj jih je strah prihodnosti in za službo.

Odgovorni v industriji vidijo rešitev v državni politiki, zato so predsednika vlade pozvali, naj davke na avtomobile z 28 zniža na 18 odstotkov in pomaga s spodbudami, a je veliko vprašanje, ali si država to lahko privošči. Ko se je nekaj podobnega zgodilo v jeklarski industriji, so cene jekla tudi ob pomoči državnih spodbud zmanjšali za polovico, zato so mnogi prepričani, da bi se v primeru česa podobnega povpraševanje po avtomobilih znova povečalo. Še pred dvema letoma je Indija veljala za obljubljeno deželo, največji svetovni igralci pa so med seboj tekmovali, kdo bo vložil več denarja. Nič čudnega, saj je letna prodaja avtomobilov zadnjih pet let rasla s stopnjo kar 33 odstotkov. Danes se zdijo napovedi, da lahko Indija po prodaji prehiti Nemčijo in Japonsko, neuresničljive.

Na padec prodaje se podjetja odzivajo različno. Ena zmanjšujejo število zaposlenih, druga se odločajo za kolektivni dopust. Podjetje Mahindra&Mahindra, ki je vodilni indijski proizvajalec električnih vozil, septembra načrtuje, da bo proizvodnja ustavljena polovico meseca. Vse to so slabe novice za predsednika vlade Narendro Modija, ki ga upravičeno skrbi najbolj počasna ekonomska rast v zadnjih petih letih in najvišja stopnja nezaposlenosti v zadnjih nekaj desetletjih. Prav Modi je, odkar je leta 2014 postal odgovoren za državo, propagiral slogan Izdelano v Indiji, s katerim so želeli postati središče globalne proizvodnje in do leta 2022 ob rasti bruto družbenega proizvoda za 25 odstotkov ustvariti novih 100 milijonov delovnih mest. Ker avtomobilska industrija prispeva kar 49 odstotkov vsega BDP iz proizvodnje, bo moral imeti predsednik vlade čarovniške sposobnosti, da bo državo izvlekel iz krize. Dogajanje pa brez stresa spremljajo prestižni proizvajalci vozil, saj gre za nišni segment, ki je lani našel vsega 40.000 kupcev. Indijcem so namreč najbližje relativno poceni majhni štirikolesniki, s katerimi lažje vijugajo po ozkih cestah.