Pravice potnikov so odvisne od več dejavnikov in so določene v uredbi o pravicah letalskih potnikov. V vsakem primeru mora letalska družba, ki let odpove ali pričakuje zamudo več kot petih ur, potniku ponuditi izbiro med povračilom cene vozovnice ter spremembo poti bodisi takoj, ko je to mogoče, ali pa kasneje po izbiri potnika, če mu to bolj ustreza, na spletni strani pojasnjuje Zveza potrošnikov Slovenije.

Do odškodnine pa je potnik upravičen, če so za to izpolnjeni določeni pogoji iz uredbe, in sicer je pomembno, kdaj je bil potnik o odpovedi obveščen in ali mu je letalski prevoznik ponudil alternativni let znotraj časovnih okvirjev, ki jih določa uredba.

Na splošno velja, da potnik ni upravičen do odškodnine, če je bil o odpovedi leta obveščen najmanj dva tedna pred odhodom. Poleg tega do odškodnine ni upravičen, če so za odpoved leta krive izredne razmere, katerim se ne bi bilo mogoče izogniti, tudi če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi. Kadar gre za zamudo in ne odpoved leta, so potniki upravičeni do odškodnine, če v končni namembni kraj prispejo najmanj tri ure po prvotno predvidenem prihodu.

Odvisno od posameznega primera imajo potniki lahko pravico do odškodnine, spremembe leta, povračila cene vozovnice ter oskrbe s hrano in pijačo in zagotovitve nastanitve. Do odškodnin ob tem niso upravičeni le ob odpovedih letov, temveč tudi takrat, kadar na končni cilj prispejo z več kot triurno zamudo. Na Zvezi potrošnikov Slovenije sicer opažajo težave predvsem pri izvrševanju in uveljavljanju nekaterih pravic, ki so sicer v zakonodaji povsem jasne.