Na postajah dveh linij, kjer vozijo vlaki brez voznika in je promet posledično nemoten, se je po navedbah AFP v jutranji konici nagnetla množica ljudi. Mnogi so medtem poskusili z avtomobilom, kar je povzročilo dvakrat večjo jutranjo gnečo od običajne.

Nekateri so si na dan napovedane stavke vzeli prost dan, mnogi drugi pa so alternativne rešitve našli v električnih skirojih, rolkah in drugih okolju prijaznejših prevoznih sredstvih. Prometni kaos je bil tako manjši od pričakovanj.

Družba RATP, ki upravlja s pariško podzemno železnico in nekaterimi drugimi prevoznimi sredstvi, je v izogib prometnim zamaškom prebivalcem ponudila brezplačne 30-minutne vožnje z električnimi mopedi, ameriški ponudnik Uber pa je podobno ponudbo pripravil za uporabnike omrežja električnih koles in skirojev.

Današnja stavka je prvi množični protest proti načrtovani spremembi pokojninskega sistema. Predsednik Emmanuel Macron želi z njo uvesti univerzalni pokojninski sistem, ki bi odpravil bonitete zaposlenih v državnih prevoznih in komunalnih podjetjih. Poseben status uživajo tudi mornarji, odvetniki in zaposleni v pariški operni hiši.

Zaposleni na podzemni železnici bi z reformo ostali brez pravice do zgodnejše upokojitve, ki so si jo priborili pred desetletji zaradi dela pod zemljo. Leta 2017 so se v povprečju upokojevali pri 55,7 leta starosti, medtem ko je večina ostalih francoskih delavcev delovno dobo sklenilo s 63 leti starosti.

»Ne gre za stavko privilegiranih. To je stavka zaposlenih, ki se želijo upokojiti pri razumljivi starosti in z razumljivo pokojnino,« je medijem dejal vodja sindikata CGT Philippe Martinez.

Če se bo stavka nadaljevala, bi lahko prerasla v največjo stavko zaposlenih na metroju po letu 2007. Tudi takrat so zaposleni z dela odkorakali zaradi načrtovanih sprememb pokojninske zakonodaje.