Za potovanje s prvim StartUp Trainom se je prijavilo več sto mladih podjetnikov, starih od 16 do 35 let. Na vlaku je svoje mesto našlo 15 ekip z najbolj prodornimi idejami, ki so jih avtorji skupaj z mladimi sodelavci ter mentorji razdelali na 1851 kilometrov dolgi poti do bolgarske prestolnice.

»Smo v položaju, kjer podjetja iščejo zaslužek, javne ustanove ugled, podjetniki želijo nekaj razviti in mladi želijo uživati. Vse to so sile, mi jih moramo le usmeriti v smer, v kateri so se vse sekale. Dokazali smo, da je telekomunikacijski podpornik sposoben omogočiti internetno povezavo skozi celotno potovanje do Bolgarije in nazaj, da je lahko vlak prostor, kjer nastajajo spremembe, in da lahko mladi, za katere pravimo, da večino svojega časa zapravijo na telefonu, v manj kot petih dnevih zgradijo uspešno podjetje,« razlaga Matija Goljar, ustanovitelj Ustvarjalnika, pospeševalnika mladinskega podjetništva, in idejni oče StartUp Traina.

Spodbujevalci filozofije podjetništva

A ideja, ki se je v Goljarjevih mislih razvijala že skoraj pet let, se ne bi uresničila brez sodelovanja. V prvi vrsti »prave« ekipe, pod vodstvom Tjaše Ban, ustanoviteljice podjetja Protocamel, velike skupine mentorjev, uveljavljenih podjetnikov, med njimi tudi predstavnikov gazel, podpore vrste podjetij, ki zaupali, da lahko »vlak« zaživi, in predvsem mladih, ki so v projekt investirali svoj čas ter nešteto idej. Projekta so se, pravi Goljar, lotili, saj so želeli ponovno dokazati, »da je podjetništvo še vedno odbito in kul.«

Prav to je tisto, kar Goljar poudarja: ključno je spodbujati podjetnike in podjetne mlade ne le individualno in skozi dejavnosti, ampak tudi v javnosti. Širši javnosti je treba pokazati, kaj je tisto, kar nas dela drugačne in zaradi česar rastemo, se razvijamo in širimo. Tukaj izpostavlja tudi gazele, ki jih izpostavlja kot začetnike spodbujevalcev podjetništva v Sloveniji. »Podjetništvo ni nek ekonomski pojem, to je življenjska filozofija, ki ljudem sporoča, da si priložnost, ko ti ni dana, lahko ustvariš sam. Sporoča nam, da se ne smemo ustaliti, naj napredujemo in dosežemo nekaj več,« razmišlja Goljar.

Dogodek prvenec ne le v Sloveniji, ampak v Evropi

Kam se bo vlak odpeljal naslednje leto ali pa se bodo na pot morda podali s kakim drugim prevoznim sredstvom, v Ustvarjalniku še ne vedo. Zagotovo so pričakovanja še višja, saj so v Bolgariji mladi osvojili vse nagrade; od dogodka do danes je že nastalo več kot eno novo podjetje, Plastika Skaza pa je od takrat skupaj z mladimi že razvila štiri nove produkte.

Med udeleženci idejnega popotovanja je bila tudi Maja Kosi, najmlajša slovenska podjetnica, ustanoviteljica Doggy Lilly. »StartUp Train me je potisnil iz cone udobja in prav takrat sem se naučila največ. Resnično cenim odprtost dogodka, ki mi je dovolila, da delam na sebi in gradim svojo osebnost, s čimer pa sem tudi svoj projekt v resnično kratkem času postavila na popolnoma drugo raven,« pripoveduje Kosijeva, ki ima danes kupce že v več kot 35 državah po svetu.

Kljub temu, da se vedno znova izpostavlja problematika nezainteresiranih mladih, to za Ustvarjalnik ni bil problem. »Motivirane ljudi je le treba najti. Poskrbeti, da se ne počutijo vklenjene in jih obdati s pravimi ljudmi. Ko te mlade med sabo povežemo, lahko le opazuješ, kako dosegajo svoje cilje,« pritrjuje Goljar.

Hana Bujanović Kokot