Kot pove Ignac Mertik, ustanovitelj, lastnik in prokurist, ki je vajeti podjetja pred nedavnim predal v roke svoji hčerki Sonji Rastoder, je njihova največja prednost v primerjavi s konkurenco velika proizvodna fleksibilnost. »Konkurenca se je sicer sposobna prilagajati, a se praviloma temu izogiba,« razloži Mertik. Podjetje v zadnjih letih kontinuirano povečuje poslovne prihodke, v lanskem letu je ustvarilo skoraj 6,5 milijona evrov prihodkov.

Odločajo naj lastnosti produkta

Podjetje nikoli ne napade trga tako, da bi iztrgalo naročila od konkurentov, temveč se vedno postavi na trg z dobrimi izdelki in prepusti kupcu, da se odloči na podlagi lastnosti produktov. Osredotočajo se na štiri poslovna področja. Za potrebe farmacije, medicine in vojaško industrijo se ukvarjajo z opremljanjem kablov, imajo lasten razvoj in proizvodnjo EMI/RFI-filtrov za odpravo motenj, linijo za strojno opremljanje tiskanih vezij SMD in THT-izdelavo, v manjšem obsegu pa skrbijo tudi za končno montažo elektronskih sklopov.

Ker je podjetje sposobno izdelati tudi zelo majhne serije (izdelajo lahko od pet do milijon kosov), so se v MI Elektroniki odločili, da bodo pomagali mladim, tehnološkim, a globalno usmerjenim podjetjem. »Mladim podjetjem pridemo nasproti, imamo posluh za njihove potrebe in težave,« pove Mertik. Nekatera od teh podjetij pozneje zrastejo, se razširijo in zaradi tega ostanejo zvesti kupci. Ko primer izpostavi mlado slovensko podjetje. ki je pripravljalo rešitev za prometno signalizacijo na prehodih za pešce v Syneyu. Začeli so s serijo dvesto kosov, zdaj pa se obeta že nekajmilijonsko naročilo. »Delo z mladimi podjetji prepoznavamo kot enega pomembnih kanalov za trženje in promocijo,« sklene Mertik.

Reklamacij skorajda ne poznajo

Vrednote, ki jih podjetje zagovarja in izpostavlja, so zagotavljanje realne cene, upoštevanje rokov brez zamud in vgradnja kakovostnih komponent z zanesljivim izvorom. Zato, kot pove Mertik, reklamacij skorajda ne poznajo. Ugotavljajo, da trg to prepozna, posledično pa si v nekaj letih želijo postati najboljši in največji ponudnik komponent na slovenskem trgu. Po prometu so zdaj četrti do peti.

Podjetje se zaveda tudi svoje družbene odgovornosti, a nima posebne strategije za to. Poleg Zveze prijateljev mladine podpira številne lokalne organizacije (športna društva, gasilci, skavti) in posameznike. Veseli in ponosni so na občasno sodelovanje s srednjimi šolami za elektrotehniko, fakulteto za elektrotehniko, predvsem pri predstavitvi svojih praks študentom in v okviru sodelovanja tujih študentov v programu Erasmus. db