Poznate zgodbo o avtomobilih in (nekaterih) dekletih? Da se jim, ko prepoznajo vonj po športnosti in prestižu, ne znajo upreti! To smo v svojem življenju doživeli že večkrat, je bila pa želja po tem, da jih zapeljemo en krog, včasih dvoumna. Saj veste, nekatera kot »en krog« ne dojemajo zgolj testne vožnje. Ko smo bili mlajši, se njihove dvoumnosti nismo branili…

Prošnja po testnem krogu je bila posebno izrazita pred dnevi, ko smo se družili z mustangom. Legendo na štirih kolesih, ki se na cestah vozi že neverjetnih 55 let in na katero so pri Fordu upravičeno ponosni, saj je ikona, ki jo povezujemo s športnostjo na štirih kolesih. Le voznika, ki ga spoštuje, potrebuje. »Me lahko zapelješ en krog,« se je glasila prošnja prijateljeve žene in takoj je bilo jasno, da si želi testnega kroga in ničesar drugega. Po enem krogu je bila navdušena in polna adrenalina v krvi. Ker če kaj, potem je mustang naravnost idealen avto za dvigovanje ravni adrenalina. Kombinacija pogona na zadnji kolesi in osemvaljnika s 450 konji moči (331 kW) pač ni za vsakogar, sploh pa ne za lastnika, ki bi jo vzel za samoumevno. Piloti bi vedeli povedati – to je povsem dovolj, da bi z mustangom tudi poleteli, le krila nam manjkajo. In smo leteli, čeprav le na tleh. Kako hitro se s tem jeklenim konjičkom v resnici pelješ, spoznaš le tedaj, ko pogledaš merilnik hitrosti. To pa sodi med obvezno voznikovo opravilo, v nasprotnem je verjetnost, da boste prehitri in bodo na vaš račun romale položnice zavoljo prekoračitve dovoljene hitrosti, visoka kot Triglav.

Prepoznavni boste in ta prepoznavnost zna kdaj biti tudi moteča. Pa še kakšno tožbo znate prejeti, ko si bo mimoidoči poškodoval vrat, ker se je za vami nenadno in silovito obrnil. Ni samo oblika tista, ki privablja poglede. Samo malce močneje pritisnete stopalko za plin in motor začne dobesedno grmeti. Prošnjo, naj grmi, pa smo dobivali znova in znova. Bolj bo grmelo, hitrejši boste. Hitrejši boste, več vas bo to stalo. Lastništvo mustanga namreč prevedeno pomeni, da ste skrbnik pijančka, čigar žeja je neizmerna. Ne bodite začudeni, če vam bo potovalni računalnik kazal porabo prek 20 litrov. To ni napaka. Na srečo pa se je mogoče z mustangom čisto normalno voziti, zato smo naše povprečje 12,2 litra označili kot sprejemljivo in ne kot atentat na osebni proračun. Predvsem pa nas je veselilo, da je bila prostornina posode za gorivo zajetnih 61 litrov, doseg z enim polnjenjem okoli 500 kilometrov pa za športni avto že skoraj sanjski.

Vse pa seveda ni idealno. Nam na primer to, da smo leta pokrivali športno gimnastiko ter si prvine Aljaža Pegana in Mitje Petkovška ogledovali v živo in jih znali na pamet, ni prav nič pomagalo, ko smo se želeli skobacati do zadnje klopi. Tam vlada utesnjenost, dobili pa smo občutek, da je namenjena človeškim palčkom ali pa otrokom. Da je mustang avto za par, dokazuje tudi prtljažnik s 408 litri. V teoriji veliko, v praksi precej manj, a za dva letalska kovčka in potovalko več kot dovolj. Upoštevaje veliko čredo konj, samodejni menjalnik z 10 stopnjami in bogato serijsko opremo (tudi z navigacijo, tempomatom ter hlajenimi in ogrevanimi v usnje oblečenimi sedeži) se nam cena 69 evrskih tisočakov sploh ni zdela pretirana. Če seveda niste povprečni Slovenec, ki vsak mesec račun obogati za skromnega tisočaka. Ta bo o mustangu le sanjal in si želel, da bi ga imel znanec. Z razlogom, da bi ga lahko pocukal za rokav in se z njim zapeljal.