Omenjene štiri črke predstavljajo kratico za tako imenovani Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, zelo poenostavljeno povedano pa gre za »nov« način merjenja porabe goriva in izpustov plinov pri novih avtomobilih. Spomnimo: ravno pred dnevi, 1. septembra, je minilo eno leto, odkar morajo imeti omenjene podatke po »novem« načinu izmerjeni vsi novi štirikolesniki, ki jih kupci prvič registrirajo, manjša izjema je bilo le omejeno število neprodanih vozil iz zaloge, katerih proizvodna serija se je iztekla. Je bilo zato, ker zdaj tudi te izjemice ni več. Omenjena vozila brez izmerjenih novih podatkov so namreč lahko prodali le do, uganili ste, 1. septembra letos. Podatki o meritvah po načinu WLTP so tako zdaj obvezni res za čisto vsak novi avtomobil, ki zapelje iz prodajnega salona.

In kje je torej povezava med WLTP in padcem prodaje, zakaj govorimo o WLTP-jevskem mačku? Povsem enostavno: ključni datum pri uveljavitvi WLTP je bil, kot omenjeno, 1. september lani, zato so do tistega datuma, predvsem pa, ko se je ta datum bližal vedno bolj, ponudniki avtomobilov tiste, za katere podatkov po WLTP še niso imeli pripravljenih, skušali prodati kar največ. To pa so seveda lahko dosegli le tako, da so kupcem ponudili ugodne pogoje ali, z drugimi besedami, nižje, akcijske cene avtomobilov. Kupci so se na to seveda odzvali, zato je lani v poletnih mesecih prodaja rušila rekorde in denimo samo v avgustu v Evropski uniji v primerjavi z letom poprej dosegla neverjetno, 31,2-odstotno rast. Uradnih podatkov za letošnji avgust večinoma še ni, prvi, ki kapljajo, pa zato povsem logično nakazujejo, da je padec prodaje v primerjavi z lanskim avgustom velik – v Franciji je denimo 14-odstoten, v Španiji kar 31-odstoten, pri nas tudi 14-odstoten… Prav tako ne čudi niti, da je bil na ravni EU v prvi polovici leta zaznan rahel, 3,1-odstoten padec, ki bo torej po vključenih osmih mesecih večji, a do konca leta se nato utegne vse skupaj spet ustaliti. Odgovor bodo v vsakem primeru dali zadnji štirje meseci...

No, ko že toliko omenjamo WLTP, vseeno dodajmo še, da se je ta brez dvoma, kar smo napovedali že pred časom in že večkrat, izkazal za čisti zadetek v polno. Kupci zdaj dejansko pri podatkih o avtomobilu ob nakupu dobijo skorajda povsem realen vpogled o njegovi porabi, medtem ko so pred tem, pri podatkih po ciklu NEDC, o njih bolj kot ne ugibali – ali je realna poraba od tovarniško navedene višja za dva litra, tri ali še več. Zdaj pa se tudi nam denimo pri testiranju avtomobilov tu in tam zgodi celo, da je izmerjena poraba do decilitra natanko enaka tovarniški.