Originalni nadomestni deli za iphone so bili do zdaj na voljo le za nekaj več kot 5000 pooblaščenih Applovih serviserjev, zdaj pa bodo imele do njih dostop tudi manjše nepooblaščene servisne delavnice. V Sloveniji sta sicer trenutno pooblaščena serviserja družbi Pro Servis in EPL.

Z novo prakso bo tehnološki velikan najprej začel na domačem trgu, nato pa bo prakso razširil tudi na druge države, so ta teden po poročanju nemške tiskovne agencije dpa sporočili iz Appla. Servisne delavnice bodo poleg delov lahko prejele tudi posebno orodje in navodila. Pogoj za to je, da imajo zaposlenega vsaj enega tehnika z Applovim certifikatom.

Nadomestne dele bo mogoče kupovati neposredno od Appla

Pri tej Applovi novosti gre sicer le za popravila po poteku garancijskega obdobja. Najpogosteje gre za zamenjavo ekrana ali baterije, kjer so se do zdaj pri popravilih zunaj Applove mreže pooblaščenih servisnih ustanov lahko pojavile težave. Garancijska popravila bodo medtem še vedno izvajali pooblaščeni serviserji.

Nepooblaščeni serviserji bodo sicer lahko nadomestne dele dobili neposredno od Appla ali pa tudi od drugih izdelovalcev, ki so običajno cenovno ugodnejši, pri čemer pa morajo to strankam jasno povedati. Apple obenem želi, da mu izrabljene ali nedelujoče dele, ki jih bo zamenjal z originalnimi nadomestnimi deli, serviserji vrnejo, zato da bi zagotovil boljšo prakso ponovne uporabe ali recikliranja.

Podjetje pri zadovoljstvu potrošnikov nima najboljšega ogleda

Za nepooblaščene serviserje bodo sicer originalni nadomestni deli, ki jih dobavlja Apple, enako dragi kot za pooblaščene.

Spodbudo Applovemu ukrepanju je po oceni dpa dala tudi zakonodajna praks več ameriških zveznih držav, med drugim Kalifornije. Te so letos okrepile pravice potrošnikov, ko gre za popravila stvarnih napak in kjer Apple do zdaj ni imel najboljšega ugleda.