Poleg Slovenije in Italije bodo od letošnjega poletja njihovo pivo pili tudi na Danskem in pri sosednjih Hrvatih. »Letos smo več sredstev namenili za notranji nadzor kakovosti, odprli smo prenovljeno trgovinico, posvečeno izdelkom Pelicon, in se veliko udejstvovali v tujini, zato bomo naslednje leto posvetili povečavam in prenovi polnilne linije,« napoveduje soustanoviteljica ajdovskega podjetja Anita Lozar, ki si želi, da bi v prihodnosti s pomočjo visokih tehnologij postali energijsko učinkoviti in še bolj ekološki.

Ste že pili pivo z okusom polente?

Ko so leta 2013 začeli variti pivo, so redno proizvajali dve vrsti piva in eno sezonsko, od takrat pa nabor izdelkov vztrajno širijo. Njihova pot se je začela z neposredno prodajo piva peščici lokalov, ki so pred šestimi leti med prvimi pokazali zanimanje za drugačno pivo, pravi Anita Lozar, ki pove, da so ponudbo razširili tudi na točeno pivo, postopoma pa so razširili tudi mrežo poslovnih partnerjev, ki sedaj poleg neposredne prodaje lokalom in restavracijam obsega tudi prodajo večjim trgovinam in distributerjem v tujini.

»Še vedno 95 odstotkov vseh dobav izvedemo sami in v veliko veselje nam je, da imamo stranke, ki so z nami že vsa ta leta,« poudari Lozarjeva. »Zdi se, da stranke in pivci res spoštujejo naš trud in delo, saj se vedno več ljudi zanima za naše izdelke.« Trenutno ponujajo osem vrst rednega piva in tri vrste sezonskega, poleg pa imajo tudi številne ekskluzivne in enkratne polnitve in brezalkoholno ponudbo Hoppy. Med različnimi dodatki, ki jih dodajajo pivu, so med drugim ingver, marelice, začimbe in celo polenta.

Razvojne možnosti so neomejene

Še vedno največ njihovega piva spijemo Slovenke in Slovenci, a je res, da tudi v podjetju največ energije in pozornosti namenjajo prav domačim pivcem in strankam. »Vse več nas vabijo v tujino, tako da smo bili letos povabljeni v Rim, Amsterdam, na Dunaj in v Budimpešto,« pove Lozarjeva, ki poudari, da se zavedajo tudi pomena sodelovanja in povezovanja. Letos so skupno pivo zvarili z beograjsko pivovarno Dogma, zagrebško pivovarno Garden, novozelandsko in angleško pivovarno Yeastie Boys in berlinsko pivovarno Motel. Vse vrste piva bodo premierno predstavili na svojem festivalu kraft piva Pivomanija to soboto v Ajdovščini. Podjetje je močno vpeto tudi v razvoj. Z raziskovalno skupino na biotehniški fakulteti v Ljubljani sodelujejo pri raziskovalnem projektu na področju mikroorganizmov, ta projekt pa bo v naslednjem letu pokazal prve rezultate in predstavlja zelo velik potencial za nadaljnji razvoj. Razvojne možnosti so široke tudi na področju brezalkoholne ponudbe, saj so njihove izkušnje z odpiranjem novih področij, kot sta nizkoalkoholno pivo Pelicon Relax in brezalkoholni tonik Hoppy Tonic, ki ga delajo v sodelovanju z destilarno gina Bratinov, pozitivne in uspešne.

Kljub mladosti številne nagrade

Podjetje že v svojih prvih letih delovanja žanje številne uspehe. Njihovo najbolj prepoznavno pivo indie pale ale z imenom The 3rd Pill je v letu 2014 dobilo dve srebrni nagradi, portal ratebeer.com pa ga je razglasil za najboljše slovensko pivo. Že takoj naslednje leto so na ljubljanskem festivalu piva mednarodni sodniki BJCP razglasili njihovo pivo Quantum DIPA za drugo najboljšo vrsto piva na festivalu. Ekipa je mlada, zagnana in vztrajna, kar je prepoznala tudi občina Ajdovščina, ki jim je podelila zlati znak za zasluge na področju slovenskega pivovarstva, lokalni zavod Mladi podjetnik pa jim je podelil naziv mladi podjetnik leta 2017.