Sorodniki imajo doma papigo in vselej, ko jih obiščemo, jo vidimo v kletki. Čeprav ni ravno velika, pa se zdi vedno dobre volje in pripravljena na pogovor. Morebiti tudi zato, ker ve, da jo po izčrpavajoči medsebojni komunikaciji prijazna teta vselej spusti iz kletke in lahko v prostorni dnevni sobi raztegne krila in se preizkusi, ali še zna leteti. Običajni zemljani imamo s papigami hočeš nočeš veliko skupnega, pa se tega zvečine sploh ne zavedamo.

Vzemimo primer: vsakodnevno kar nekaj časa preživimo za volanskim obročem, kjer smo podobno utesnjeni kot papiga v kletki, le to srečo imamo, da si sami določimo, kdaj na prostost. Je torej sploh čudno, da ima beseda prostornost v avtomobilski industriji tako pomembno vlogo? Prostornost pač privablja kupce in tega se že dolgo zavedajo tudi pri Volkswagnu. Mineva namreč 70 let, odkar so prvič predstavili (potniškega) dostavnika, ki je slišal na ime T1. Črko T so izbrali z razlogom, saj pooseblja transport in tradicijo, priljubljeni štirikolesnik pa je skozi različice – do danes se jih je zvrstilo šest – zemljane prepričal do te mere, da je zapeljal že v 12 milijonov garaž.

So besede, ki povedo več. In so besede, ki potrebujejo podnapise, da bi jih razumeli. Nemci se tega dobro zavedajo, zato so ob predstavitvi prenovljene šeste generacije na plan privlekli besedo bulli. Ta ima pri ljubiteljih avtomobilizma še posebno težo, saj se vsi spomnijo legendarnega kombija z velikim Volkswagnovim logotipom na nosu, ki so ga v 60. letih za svojega vzeli hipiji in je poosebljal mirovniško gibanje. Tako so novost na štirih kolesih poimenovali bulli 6.1, v upanju, da bo oznaka med potencialnimi kupci precej bolj prepoznavna kot T6.1.

Najprej nagradno vprašanje: koliko avtomobilov pooseblja T6.1? Če ste odgovorili, da enega, ste brcnili v temo, saj so dejansko štirje. Multivan je namreč namenjen velikim družinam in poslovnežem, caravelle je namenjena prevozu ljudi, saj je v njej do devet sedežev, za transporter naj bi se odločali predvsem obrtniki in podjetniki, california pa je bivalnik, neke vrste hotel na štirih kolesih. V naši zgodbi se bomo osredotočili predvsem na multivana, ki je izmed četverice tudi najbliže tistemu, kar danes označujemo za sodobni avtomobil, s tem da ima seveda dodano vrednost – prostornost. Čeprav je dolžinska mera v osnovni različici sprejemljivih 4,9 metra, pa je zmnožek dolžine, višine in širine ogromen, kar prevedeno pomeni, da se malce manj izkušen voznik lahko hitro znajde v težavah. Razvojniki so se tega dobro zavedali, zato je bil njihov cilj, da se bo lastnik za volanskim obročem počutil podobno kot v manjšem avtomobilu, kar jim je dodobra uspelo, tudi po zaslugi elektromehanskega volanskega obroča. Strah, da vozniško ne boste kos najdaljšemu T6.1 z dolžinsko mero 5,3 metra, je tako odveč. Seveda je mestna vožnja zahtevnejša in tudi iskanje parkirnega prostora pogosto misija nemogoče, je pa zato vozniku na voljo parkirni pomočnik, katerega uporabo močno svetujemo, pa čeprav zase menite, da parkiranje obvladate v nulo. Prav asistenčni sistemi so po prenovi velik adut, skupaj jih je na voljo 20, od tega devet novih. T6.1 je tako močno podoben zlati ribici, ki izpolnjuje želje, le da jih ne izpolni tri, temveč kar devet. Napredni pametni tempomat prepoznava tudi prometne oznake in ohranja smer, ima pa manjšo hibo, saj vas sistem po približno 20 sekundah, tudi če imate roki na volanu, opozori, da morate volan še močneje prijeti. Veseli tudi sistem, ki v primeru vetra poskrbi, da vozilo kljub močnemu sunku še vedno ostane na začrtani poti, močno pomagajo tudi senzorji, ki pri vzvratni vožnji s parkirišča levo in desno nadzorujejo, ali je v mrtvem kotu kakšno vozilo, in preprečijo morebitni trk.

Tudi sicer ima voznikovo okolje močan vonj. Ne po vrtnicah ali tulipanih, temveč po sodobnosti, saj je kokpit digitalen, zaslon na dotik pa premore zajetnih 10,25 palca. Če so udobni sedeži oblečeni v usnje in je stopnja opreme najvišja mogoča (tudi z električnim pomikom drsnih vrat), vonjamo tudi prestiž. Prav nič prestižnega pa ni, ko beseda nanese na motorje. Štirje so in vsi dizelski. Naše stranke potrebujejo predvsem velik doseg, pojasnjuje odgovorni. 2,0 TDI ima lahko 90, 110, 150 ali pa 199 konjev, vsi pa že izpolnjujejo najstrožjo okoljsko normo euro 6d-TEMP. 150- in 199-konjsko različico je mogoče naročiti v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom. Na slovenske ceste bo T6.1 zapeljal novembra, cene bodo zaradi več opreme tri odstotke višje, trenutno je za osnovnega multivana treba odšteti dobrih 36 evrskih tisočakov.