V soboto, 14. septembra, bo dolina pod Poncami spet v znamenju adrenalina, tekmovalnega duha in glasnega navijanja. Junaki dneva bodo udeleženci tradicionalnega izziva Red Bull 400. Tek od vznožja do vrha letalnice bratov Gorišek bo finalno, najzahtevnejše in najprestižnejše tekmovanje izziva štirih lokacij 4titude. Po vsem svetu bodo namreč letos priredili dvajset tekem Red Bull 400, na katerih organizatorji skupaj pričakujejo več kot 20.000 tekačev. Za najbolj zagrete so pripravili serijo štirih lokacij – izziv 4titude, kjer bosta prestižno lovoriko prejela skupna zmagovalca v ženski in moški kategoriji.

Potem ko se je na prvih dveh preizkušnjah v dolini Fiemme in Titisee-Neustadtu izkazal z drugim in tretjim mestom, dvakratni planiški zmagovalec Luka Kovačič veliki uspeh pričakuje tudi letos. Lani je v Planici kot prvi tekel pod petimi minutami, letos si obeta nov rekord proge in tretjo zaporedno zmago. Štiriindvajsetega avgusta bo v okviru 4titude Challenge nastopil tudi v avstrijskem Bischofshofnu.

Majhne skrivnosti velikega zmagovalca

In kakšen je recept Lukovega uspeha? »Na žalost nimam čarobne palice, da bi si pričaral zmago ali dobre noge. Uspeh je posledica trdega treninga in ne pride čez noč. Prav tako je treba v tem športu uživati, drugače nima smisla vztrajati. Sem tekač in skoraj vsak dan me lahko najdete v gorah. Strmina je moj domač teren, tam se najbolje znajdem,« odgovarja Luka Kovačič. Planiška velikanka je kot ena od slovenskih ikon zanj poseben izziv: »Ponaša se z neverjetnim naklonom. Če želiš biti zmagovalec, moraš imeti visok prag tolerance za pekoče občutke v nogah in veliko željo po uspehu. Verjeti je treba, da zmoreš! «

Udeleženci planiškega izziva se bodo pomerili v več kategorijah. Resda je do dneva D še kar nekaj dni, vendar so tudi v tem obdobju potrebne načrtne priprave. Luka Kovačič jih vselej z veseljem deli tudi s svojimi tekmeci ter vsemi, ki jih srbijo pete in mikajo tekaške preizkušnje. Svetuje, da v treninge pred tekaškim vrhuncem vključite nekajminutne visokointenzivne ponovitve v strm klanec, pri katerih vas zapečejo noge, saj se telo tako navadi na prihajajoče napore. Dan ali dva pred tekmovanjem se je dobro vzdržati težkega treninga in varčevati z energijo. Boljši od poležavanja so vseeno sprehod, lakoten tek ali kolesarjenje.

Kovačič poudarja pomen ustreznih tekaških copat, ki jih je treba pred tekmovanjem vsaj nekajkrat preizkusiti. Pred tekmovanjem ni priporočljivo eksperimentirati niti s prehrano. »Za večerjo pred tekmovanjem je smiselno pripraviti obrok, bogat z ogljikovimi hidrati, ki vam bo napolnil glikogenske zaloge za izziv. Zjutraj ne pozabite na lažji zajtrk brez mastnih dobrot, ki ga priporočam vsaj dve uri pred tekom,« male skrivnosti, ki vodijo k uspehu, razkrije Luka Kovačič.