Vozniki so danes zjutraj na avtocesti med Zagrebom in Reko naleteli na izjemno neobičajen prizor. Na cesti je zaradi odpovedi motorja namreč zasilno pristalo manjše športno letalo cesna 150. »Pada, pada! Kaj je to? Zaviraj!« se na posnetku dramatičnemu pristanku letala čudi ena od prič. »Začel je krožiti nad nami, spustil se je zelo nizko, a smo mislili, da je to pač običajno. Nato smo ugotovili, da bo zares pristal kar tu. Najprej je malce vijugal po sredini ceste, dokler ni s krilom zadel desne ograde in ostal na odstavnem pasu. Iz letala sta izstopila prestrašena ženska in moški,« je za hrvaški portal 24sata povedal presenečeni voznik. Povsem šokirane naj bi bile tudi ostale priče dogajanja.

Pazil, da letalo ne zagori

Junak dneva je bil Teodor Goričanec, izkušeni inštruktor in dolgoletni pilot, ki je bil z učenko na poti do letališča v Grobniku, kjer sta nameravala opraviti nekaj vzletov, potem pa se vrniti v Zagreb. Dvojica jo je odnesla brez poškodb, kakor tudi vsi ostali v bližini. Pri pristanku namreč ni prišlo do trka s kakšnim avtomobilom. »V glavi sem imel samo eno stvar – da kolegica ostane cela. Razmišljal sem samo o tem, da ne poškodujem tudi nikogar na cesti, da nimam nikogar na vesti in da pristanem tako, da letala ne bo zajel ogenj,« je po incidentu za hrvaški Dnevnik.hr pilot odgovoril na vprašanje, kaj se mu je v tistem trenutku podilo po glavi. Ravno zaradi njegove izkušenosti in tisoč preživetih ur v zraku ni bil nihče poškodovan.

Dvojica je z letališča Lučko letela proti Reki. »Po nekaj manj kot uri poleta je motor začenjal izgubiti moč. Skušala sva ohraniti višino, a nama ni uspelo, zato sva morala najti primeren teren za pristanek. Imel sem dve možnosti – nepoznan teren, ki se je zdel raven, ali pa avtocesto. Odločil sem se za slednjo. Bil sem miren, iskal sem 'luknjo' med avti, ki so vozili pod menoj. Le z muko mi je uspelo pristati pred velikim semaforjem. Na drugi strani je bil namreč daljnovod, pristanek tam pa bi imel določene posledice,« je dodal. Paniki se ni prepustil. »Stres me je dohitel šele pol ure po dogajanju, a sem uspel ostati miren,« je še dejal za hrvaške medije.

Cesta boljša kot travnik

K mirnosti so zagotovo pripomogle izkušnje in številne vaje v primeru odpovedi motorja. »Že med vajami smo postavljeni v take situacije. S takim letalom letimo s hitrostjo okoli 150 kilometrov na uro,« je še povedal. Pilotovo odločitev za izbiro ceste za pristanek, ne pa travnika, je pohvalil tudi njegov kolega iz zasebne šole letenja, Miljenko Bucalović. »Le malo časa je imel za odločitev, a je na srečo izbral avtocesto. Travnik je bil namreč poln kamenja in lukenj, zato je vprašanje, kako bi se zadeva končala,« ga je pohvalil in pristavil: »V takšnih letalih ni padal. In v takih primerih je pomoč s tal možna zgolj v filmih.« Povedal je še, da so si letalo za učni polet sposodili, saj je njihovo na popravilu.

Preiskovalec letalskih nesreč Dejan Ćurek pa je opisal še uradni postopek v takšnih primerih: »Letalo je treba čim prej umakniti s ceste, da zagotovimo pretočnost prometa, ga nato razstaviti in ga odpeljati v Zagreb, kjer ga bodo pregledali.« Dokler niso gasilci letala umaknili s ceste, je promet med predorom Javorova kosa in razcepom Ravna Gora potekal po enem pasu.