Na dogodku, ki že tradicionalno poteka na Lomu, so letos ponovno s pomočjo svetlobne opozorilne table prikazali animacijo pravilnega razvrščanja. Opozorili so na pomen razvrščanja vseh voznikov v primeru zastojev, tudi tujih voznikov tovornjakov, saj se predvsem tovorna vozila ob napačnem razvrščanju ob prihodu intervencijskih vozil najtežje umikajo, so sporočili iz AVP.

Dogodek je organiziran na pobudo Anžeta Albrehta, enega izmed dveh gasilcev, ki sta se leta 2013, ko se je na primorski avtocesti zgodila huda prometna nesreča, prebijala pred gasilskim vozilom in pozivala voznike, naj se umaknejo na stran ter tudi ročno umikala vozila. Na Albrehtovo pobudo je zaživela tudi facebook stran Ustvarimo reševalni pas na avtocestah, na kateri s fotografijami in video materialom opozarja na pravilno ravnanje in razvrščanje.

Kasneje je bil ustanovljen tudi Zavod Reševalni pas, ki skrbi za osveščanje voznikov in voznic, kako pravilno ravnati ob prometnem zastoju na avtocestah. V sodelovanju z Darsom Albreht vsak mesec razdeli do 400 nalepk, ki opozarjajo ostale udeležence v prometu na pravilno razvrstitev. Tako ima danes to nalepko že več kot 40.000 vozil, med njimi 20 reševalnih služb in preko 120 gasilskih enot, so navedli v AVP.

Evropska zakonodaja ni poenotena

Albreht po besedah v. d. direktorja AVP Vesne Marinko "pooseblja vse, kar dandanes pogosto pogrešamo - nesebičnost, požrtvovalnost, kolegialnost, odločnost in empatijo". Albreht je medtem opozoril, da je kljub napredku še vedno preveč primerov slabo razvrščenih zastojev in intervencijske ekipe še vedno izgubijo veliko časa s prebijanjem, kar pa je lahko tudi usodno.

"Ob vsakem zaustavljanju ali zaustavitvi na avtocesti ali hitri cesti se morajo vozniki takoj razvrstiti na skrajne robove vozišča in s tem omogočiti prost prehod intervencijskih vozil - s tem ne izgubijo nič, lahko pa nekomu rešijo življenje," je poudaril Albreht.

V letu 2017 je začel veljati spremenjen člen zakona o pravilih v cestnem prometu, ki se nanaša na razvrščanje v primeru nesreč ali zastojev. Vozila se morajo pravilno razvrstiti že ob začetku upočasnjevanja oz. zgoščevanja prometa in ne šele ob dejanskem začetku zastoja. Vozila z desnega prometnega pasu se morajo umakniti skrajno desno na odstavni pas, vozila na levem pa skrajno levo. V obeh primerih morajo zapeljati tudi prek bele robne črte.

Evropska zakonodaja na področju reševalnega pasu ni poenotena, zato vozniki pogosto tudi ne vedo natančno, kako se morajo v takih razmerah odzvati, ob tem dodajajo v agenciji.