Njihova največja dodana vrednost je v tem, da je prav vsak produkt narejen z jasnim in razumljivim namenom uporabe v arhitekturi. »Vsaka naša svetilka je najprej namenjena uporabniku, posledično pa seveda arhitekturi prostora, kar pomeni, da sveti samo tam, kjer je treba, kolikor je treba in kadar je treba,« pravi Marino Furlan, s soprogo Marjeto direktor in lastnik podjetja, ki napoveduje gradnjo nove tovarne v Šempetru na površini 11.500 kvadratnih metrov. Tako bo Intra Lighting v Sloveniji spet v celoti na isti lokaciji.

Brez razvoja ni perspektive

»Vsako podjetje, ki se ne širi, je obsojeno na propad,« pravi Furlan, ki dodaja, da je imela družba pri pridobivanju soglasij ob načrtovanju nove tovarne zelo velike težave z odzivnostjo okoljevarstvene agencije Arso, za katero ocenjuje, »da je postala zelo velika cokla razvoja slovenskega gospodarstva«. Gre za velik projekt šempetrske družbe, v okviru katerega poleg gradnje nove tovarne načrtujejo tudi osvežitev obstoječih prostorov v Šempetru s preureditvijo centra Light experience, v katerem po Furlanovih besedah načrtujejo raznovrstne vsebine za razumevanje človeških potreb glede svetlobe, vzpostavitev muzeja svetlobe in virtualne predstavitve različnih možnosti pravilne arhitekturne osvetlitve.

Podjetje bo tako širšemu krogu ljudi približalo svoje svetlobne rešitve v arhitekturi, ki zagotavljajo prijetno, udobno in funkcionalno osvetlitev prostorov, v katerih se »izobražujejo, zdravijo, kupujejo, delajo, živijo ali uživajo«, dodaja Furlan. Vse njihove aktivnosti podjetja so usmerjene izključno v doseganje dolgoročnih ciljev, s čimer bi radi dosegli trenutek, da vsak, ki ima potrebo po profesionalni osvetlitvi, najprej pomisli na Intra Lighting. Prepričan je, da je mogoče tudi v razsvetljavi narediti bistven preskok in »za uporabnike razviti nove funkcionalnosti, ki zadovoljijo nove potrebe ljudi, kot je pred več kot desetimi leti naredil Steve Jobs z iphonom in ipadom«. V tem pogledu se družba prilagaja tudi vse bolj razvijajočemu področju umetne inteligence in robotike, ki mu Furlan pripisuje vitalni pomen za bodoča delovna mesta, ki bodo fizično manj obremenjena, a izrazito bolj kreativna.

Širitev v ZDA in Indijo, Kitajske se ogibajo

Lansko poslovno leto je bilo za šempetrsko družbo dobro, saj je Intra Lighting ob 31 milijonih evrov prihodkov ustvaril tudi 3,1 milijona evrov dobička. Letos je poslovanje še nekoliko boljše, zato Marino Furlan napoveduje 36 milijonov evrov prihodkov in okrog 4,5 milijona evrov dobička. Intra Lighting posluje v kar 68 državah po svetu, na vseh šestih celinah, skupno ima zaposlenih 350 delavcev, načrtuje pa tudi prvo resnejšo širitev iz Evrope, in sicer v ZDA. »Ravnokar pripravljamo vse potrebno za suveren in dolgoročen vstop na največji svetovni trg na našem področju, v naslednjih dveh letih pa bomo najverjetneje med New Yorkom in Filadelfijo postavili tudi tovarno,« napoveduje Furlan. Dodaja, da bo po ZDA na vrsti Indija, »medtem ko vstop na Kitajsko nikakor ni in ne bo naš cilj, ker je tam kopiranje folklora, in to brez kančka intelektualne kulture«.