Zmago Skobir, poslovodni direktor Fraporta Slovenija, Ivan Cajzek, direktor GIC Gradnje, in Andrej Tominec, vodja inženiringa v Fraportu, so danes zasadili prvo lopato in tako sodelovali pri položitvi temeljnega kamna za nov potniški terminal, ki ga začenjajo graditi na brniškem letališču. Dela bodo predvidoma trajala dve leti, odprli naj bi ga poleti 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Svetu EU. Nato napovedujejo začetek prenove obstoječega terminala.

Novi potniški terminal naj bi odpravil ozko grlo letališča, saj je zlasti poleti in v konicah obstoječi terminal na mejah zmogljivosti. Letališče bo v času gradnje nemoteno obratovalo, nekoliko bo oviran le dostop za avtomobile. Trenutno je zaprto zunanje parkirišče.

V steklu, lesu in betonu

Z razširitvijo bo terminal pridobil 10.000 kvadratnih metrov novih površin, novo odhodno halo s skupno 22 prijavnimi okenci, od tega 14 novimi, pet linij za varnostne preglede (dve novi), novo sortirnico prtljage, brezcarinsko trgovino, poslovni salon in pestrejšo gostinsko ponudbo. Na obstoječem terminalu lahko na uro oskrbijo 500 potnikov, novi pa bo omogočal oskrbo do 1250 potnikov na uro.

Terminal bo zgrajen iz lesa, betona in stekla, napovedujejo avtorji arhitekturne zasnove v podjetju Plan B. Steklena fasada bo odkrivala pogled na Kamniško-Savinjske Alpe, po tleh bo savski prodec, zunaj pa park. »Vizija, ki je bila postavljena pred desetletjem, da postane letališče malo letališko mesto, sedaj dobiva podobo,« je ponosen Skobir. Prepričan je, da Fraport s tem uresničuje zaveze o razvoju letališča, širitvi prometa, dodatnem zaposlovanju in posodabljanju, ki jih je dal ob prevzemu. »Prvi dve leti smo potrebovali za konsolidacijo, potem pa smo začeli z investicijami,« je dodal.

40-milijonski investicijski cikel

Razširitev sicer v prvi vrsti narekuje predvsem predvidena rast prometa. Do leta 2040 na letališču Jožeta Pučnika pričakujejo od tri- do štiriodstotno letno rast prometa. Usoda Adrie Airways pri tem ni bistvena, saj je Skobir prepričan, da bo povpraševanju po letih sledila tudi ponudba prevoznikov.

Terminal je sicer največja, ne pa edina investicija Fraporta. Širitvi terminala bo sledila še prenova logistike in odpreme letal ter potnikov, prtljage in tovora, prenavljajo tudi letališko informatiko. Investicije so skupno vredne več kot 40 milijonov evrov, od tega novi terminal 17,3 milijona evrov. Še štiri milijone evrov naj bi stala njegova oprema. Do konca leta in v začetku prihodnjega bodo v Fraportu objavili še šest razpisov za dobavo tehnološke opreme, sortirnice, varnostne, informacijske in komunikacijske opreme.

Že marca pa so na letališču odprli 6,3 milijona evrov vredno Fraportovo letalsko akademijo. Pravkar urejajo notranje ceste (1,7 milijona evrov) ter obnavljajo energetski objekt (1,5 milijona evrov), prostore za letališke gasilce (milijon evrov) in hangar za oskrbo letal za 700.000 evrov.