»To bo nova zgodba o uspehu,« je danes v novomeškem Revozu ob uradnem začetku serijske proizvodnje clia pete generacije dejal predsednik vlade Marjan Šarec. S proizvodnih trakov naj bi na leto odpeljalo do 80.000 novih cliov. Gre za 90-milijonsko naložbo, predvsem v avtomatizacijo karosernice, pri kateri je s šestimi milijoni evrov sodelovala država. Revoz, ki trenutno zaposluje 3400 ljudi, velja za največjega slovenskega izvoznika, v domačem BDP pa ima 3,9-odstotni delež.

Največ novosti v karosernici

Po besedah predsednika uprave Revoza Kaana Ozkana so projekt clio 5 »peljali« približno dve leti, s samim projektom pa se je ukvarjalo 700 zaposlenih. Največ novosti so vpeljali v obratu za varjenje in sestavo karoserij, predvsem v nove robotske celice, tako je Revozova karosernica zdaj 75-odstotno robotizirana. Med drugim so uvedli nove tehnologije preoblikovanja pločevine in lakiranja, pri čemer je sam proces zahteval prehod na karoserijske dele iz aluminija namesto iz pločevine. Vzpostavili so nov sistem črpalk in filtracije, robotizirano namestitev stekel, nov sistem logističnih pretokov. Z obsežno digitalizacijo tako Revoz stopa na pot pametne tovarne.

»Hkrati s cliom 5 seveda še vedno proizvajamo električnega smarta in twinga. Proizvodna kapaciteta tovarne je 220.000 vozil letno. Ocenjujemo, da bomo proizvajali 40 odstotkov twinga, 40 odstotkov clia 5, preostalo pa smarta. Če bi se povpraševanje na trgu spremenilo, imamo možnost proizvajati, denimo, dve tretjini cliov,« pojasnjuje Ozkan. Za proizvodnjo clia 5 so po njegovih besedah zaposlili več kot 270 ljudi. »Pred enim letom smo za potrebe proizvodnje clia 4 uvedli nočno izmeno, ki jo zdaj zahvaljujoč cliu 5 ohranjamo,« je še povedal.

Clio velja za največjo Renaultovo in tudi slovensko uspešnico, saj je že od leta 1995, odkar ga proizvajajo, med najbolje prodajanimi vozili pri nas. V pol stoletja so v novomeški tovarni proizvedli 4,4 milijona vozil, od tega samo cliov blizu dva milijona.

Vse več tujih naložb v Sloveniji

Kot je dejal minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, je slovenska država v preteklosti sodelovala in finančno podprla vse Renaultove investicije v novomeški tovarni. »Revoz je prav gotovo pomemben igralec v slovenskem gospodarskem okolju. Država ga je prepoznala kot pomembnega partnerja.« Po njegovih besedah v Sloveniji deluje 284 podjetij v avtomobilski industriji, ki zaposlujejo 16.000 ljudi, še petkrat toliko pa v dobaviteljskih verigah. Skupaj ustvarijo več kot 20 odstotkov slovenskega izvoza.

Glavni razlogi, da se tuji investitorji odločajo za vlaganje v Sloveniji, so po Počivalškovih besedah spodbudno poslovno okolje in dejstvo, da poleg dobre delovne sile dobijo tudi odlično dobaviteljsko verigo. Ob tem je spomnil na nedavno odprtje Yaskawe v Kočevju, prihodnji teden v Mariboru vrata uradno odpira Magna. »Najbolj nas veseli, da imamo na Arso (agenciji za okolje, op. p.) prek sto vlog za okoljevarstvena soglasja, kar pomeni, da imamo spodbudno poslovno okolje tako za domače kot tuje vlagatelje.« Lani je bilo po Počivalškovih besedah v Sloveniji za 15,2 milijarde evrov tujih naložb, kar je 1,2 milijarde več kot leto prej.