Pascal Ackermann je šele pred dnevi končal počitnice po italijanskem Giru, na katerem je osvojil vijoličasto majico najboljšega sprinterja. Kljub temu je bil v Rogaški Slatini mnogo močnejši kot uveljavljeni tekmeci Giacomo Nizzolo (Dimension Data), Simone Consonni (UAE Emirates) in Luka Mezgec (Mitchelton Scott). 25-letni Nemec je letos eden najhitrejših v svetovni kolesarski karavani. »Dirkati se je začelo zadnjih 60 kilometrov, ko je pobegnila nevarna skupinica. Na srečo smo jo ujeli. Vesel sem zmage. Po to sem prišel v Slovenijo,« se je smejalo Nemcu s kristalno lovoriko za šesto zmago na dirkah UCI letos v rokah. In imel bo čast, da bo jutri med Mariborom in Celjem vozil tudi v zeleni majici. Rdečo bo posodil Nizzolu. Morda nekoč, ko zmaga še na 46 etapah na velikih tritedenskih dirkah, se bo postavil ob bok Marku Cavendishu, najboljšemu sprinterju zadnje moderne dobe, največjemu vseh časov na dirki po Sloveniji. »Cavendish je verjetno na dirki po Sloveniji doslej več časa prevozil med spremljevalnimi avtomobili kot v skupini,« je pikro in z veliko mero zrna resnice pripomnil eden od poznavalcev. Za Manxman je bila današnja etapa znova (pre)zahtevna, in ko ne more čez klance s skupino, si pozneje pri lovu pomaga z zavetrjem spremljevalnih avtomobilov. Danes tudi to ni pomagalo. Selekcija na Kozjanskem je bila občutna. Spredaj je ostala zgolj petdeseterica.

Mezgec poskušal z zvitostjo

Luka Mezgec je s četrtim mestom dokazal, da ni pozabil sprintati. V zadnjih 500 metrih je poskušal presenetiti tudi z malce slovenske zvitosti. »Skozi zadnje krožišče sem se pripeljal v ospredju in ker sem vedel, da drugi ob sebi nimajo pomočnikov, sem jih skušal presenetiti z zgodnjim napadom na polno. Vedel sem, da je prezgodaj, a če bi se malo spogledali, bi nekaj metrov prednosti morda bilo dovolj. Na žalost se to ni zgodilo,« je v smehu razlagal Luka Mezgec. Grega Bole (7. mesto) je prevzel odgovornost v ekipi Bahrain Merida, potem ko njihov najhitrejši mož Phil Bauhaus ni preživel selekcije čez vzpetine čez Olimje. Marko Kump (12. mesto) je bil med bolj razočaranimi. »Imel sem sijajen položaj, za obročnikom Ackermanna, vendar sem zataknil kolo v enega od tekmecev in ostal zadaj. Škoda. V nedeljo je še ena priložnost,« upa Marko Kump.

Ekipo Adria Mobil je tokrat reševal Aljaž Jarc. Na najboljši možni način je izkoristil nišo, ki je na večini dirk prepuščena kolesarjem iz druge in tretje vrste. Bil je v begu z Maticem Grošljem (Ljubljana Gusto) in Aljažem Prahom, varovancem Tadeja Valjavca v dresu reprezentance Slovenije, ter na gorskih ciljih pobral točke za modro majico najboljšega hribolazca, na letečih ciljih pa nagradne odbitne sekunde, ki so mu ob tem, da je z vodilnimi ostal do ciljne črte, pomagale tudi do bele majice najboljšega mladega kolesarja. »Vedel sem, da je v begu priložnost. Vesel sem, da sem jo dobro izkoristil,« je visokorasli mladenič ponosno skakal na zmagovalni oder, ki ga je delil le z junakom dneva Ackermannom.

V boj za sekunde najprej Ulissi

Kaže, da bo dirka odprta in zanimiva. Brez odbitnih sekund bi bila bela majica že na ramenih Tadeja Pogačarja (17. mesto), ki pa je že pred startom dejal, da je čas za zeleno. Ekipa UAE je že uvodni dan pokazala, kaj želi. Po gorskem cilju na Planini pri Sevnici se je spredaj našla močna ubežna enajsterica, v kateri je bil tudi Diego Ulissi, zmagovalec dirke po Sloveniji 2011. Ko so v zasledovalni skupini opazili, da gre za nevarne tekmece (Gasparotto, Arslanov), so imeli veliko dela v lovu. Ulissi je vmes nabral tri nagradne sekunde, ki bi lahko pomembno vplivale na nadaljevanje dirke. »Že pred startom sem poudarjal, da je treba biti pozoren na vse akcije, in mi v ekipi smo bili. Z Ulissijem smo imeli vse pod nadzorom. Vedno je prvi dan najbolj nervozen,« je bil miren Tadej Pogačar. Prav Ulissi bo že jutri med Mariborom in Celjem pomembna figura na šahovnici boja za zeleno majico. UAE igrajo z Janom Polancem na tri močne karte in ob tem se zaveda, da bi lahko Ulissi kot odličen kolesar prevzel pobudo. Na Celjsko kočo – konec klanca je 18 kilometrov pred ciljem v Celju – bo selekcija očitna. »Za zmagovalca dirke bo pomembna vsaka sekunda. Odločale bodo nagradne bonifikacije, bolj kot vzponi ali spusti v dolino. Pričakujem, da bo na koncu v Novem mestu deset kolesarjev v 15 sekundah. Zelo odprto bo,« napoveduje Srečko Glivar, ki je v zelo različnih vlogah od prvega kralja Vršiča na prvi dirki do najuspešnejšega športnega direktorja na dirki po Sloveniji, le letos pa v vlogi reševalca »malih težav« pri izvedbi dirke. Ulissi, Grega Bole in Luka Mezgec bodo, odvisno od selekcije, vsekakor v ospredju današnje etape do Celja, kjer bo tudi novi voznik zelene.