Erdut, majhen kraj na vzhodu Hrvaške, je zavit v črnino. Stopnice pred šolo se utapljajo v svečah in cvetju. Nad vhodom visi črna zastava. Vsi žalujejo za v petek tragično ubitima 14-letnicama, ki sta življenje izgubili na avtocestnem počivališču. Nihče ne more verjeti, da Ive in Renate ni več. »Vsak trenutek misliš, da se bosta prismejali izza vogala. Videl sem ju še tisto jutro. Zdaj pa ju ni več,« je za televizijo RTL povedal sosed Drago Majer. Deklici sta radi pomagali starejšim, veliko sta se rolali, ob nedeljah hodili k maši. »Od malega sta bili nerazdružljivi. Bili sta isto stari, hodili sta v isti razred… Žalost je zajela celoten kraj,« je dodal s solzami v očeh. Župan je do srede razglasil tridnevno žalovanje, takrat naj bi 14-letnici pokopali. Žalujočim staršem so ponudili vso možno pomoč, pomagali bodo še pri organizaciji pogreba.

Vozil 90 kilometrov na uro

14-letnici sta umrli v petkovi tragični nesreči na avtocestnem počivališču Sever v bližini kraja Stari Grabovec na avtocesti med Beogradom in Zagrebom. Po informacijah policije je 59-letni voznik tovornega vozila na počivališče pripeljal z neprilagojeno hitrostjo, saj je pridirjal s hitrostjo 90 kilometrov na uro, kar je več kot dvakrat hitreje od omejitve. Najprej je trčil v terensko vozilo, nato je peljal proti bencinski postaji, kjer je najprej v 26 in 29 let stari peški trčil tako močno, da ju je odbilo v zrak in ju vrglo na asfalt. Zatem je povozil še 14-letnici, ki bližnjega srečanja s tovornjakom nista preživeli. Trčil je še v en parkiran avtomobil, šele nato pa se ustavil na travi. Osnovnošolki sta bili s sošolci na končnem izletu v Sveti Filip in Jakov, a je bila njihova pot tragično prekinjena z njuno smrtjo. Ko ju je tovornjak zadel, sta ravno sestopali z mini avtobusa, s katerim so se odpravili na izlet. Hudo poškodovani 26- in 29-letnico so odpeljali v bolnišnico, njuni življenji pa nista več ogroženi.

59-letnika, ki ni vozil pod vplivom alkohola, so v petek aretirali, v soboto pa je preiskovalni sodnik odredil enomesečni preiskovalni pripor. Obtožili so ga povzročitve hude prometne nesreče, zaradi česar mu grozi od tri do 15 let zapora. Gasilcem je takoj po nesreči povedal, da je bilo s tovornjakom vse v redu do takrat, ko je že zavil z avtoceste in se začel približevati bencinski črpalki. Ustaviti naj ne bi mogel zaradi pokvarjenega tempomata oziroma odpovedi zavor. Po poročanju portala Index so njegovo trditev na laž postavile že prve analize na kraju nesreče, ki so pokazale, da so zavore na tovornjaku delale brez težav.

Sprejel najslabšo možno odločitev

V medijih se je oglasilo tudi več strokovnjakov za promet. Rajko Horvat je za Novo TV skušal rekonstruirati nesrečo. »Vzrok nesreče je bila prevelika hitrost. Ni logično, zakaj se ni odzival na dogajanje okoli njega. Na kraju tragedije so vidne sledi zaviranja, kar je v nasprotju z voznikovim opisom poteka nesreče in kar pomeni, da zavore so delale,« je razložil, čeprav tako on kot drugi strokovnjaki vendarle še vedno dopuščajo to možnost. Malo verjetna naj bi bila tudi okvara tempomata. So si pa skupni – če je bila težava s tempomatom ali zavorami, je tovornjakar verjetno sprejel najslabšo možno odločitev. Poleti so počivališča namreč polna popotnikov, sam pa naj bi imel na voljo dovolj drugih možnosti za zaustavitev (pokvarjenega) vozila. Špekuliralo se je še, ali bi lahko voznik za volanom zaspal, a je njegov delodajalec sporočil, da si je odpočil in se naspal na počivališču v Županji. Ugibal je, da njegovemu delavcu morebiti postalo slabo. Policija bo preverila še, ali je možakar med vožnjo morda uporabljal mobilni telefon. Na več odprtih vprašanj bo odgovore podala kriminalistična preiskava.