Uradno bo Ford zaprtje valižanske tovarne po pisanju francoske tiskovne agencije AFP oznanil v nadaljevanju dneva, so pa predstavniki podjetja z odločitvijo že seznanili sindikate.

Ameriški velikan je sicer proizvodnjo v obratu v Bridgendu, ki deluje 40 let in je eden največjih zaposlovalcev v regiji, že nekaj časa zmanjševal, njen obseg pa se bo krčil tudi v naslednjih mesecih.

»Izjemno smo šokirani nad današnjo novico. Še naprej bomo s Fordom, našimi sestrskimi sindikati in valižanskimi oblastmi iskali rešitve za problematiko in za omilitev učinkov te uničujoče odločitve,« je dejal regionalni koordinator GMB Jeff Beck.

Odzval se je že tudi največji britanski sindikat Unite, ki je novico oznanil za primer »gospodarske izdaje«, še posebej ker je britanski trg za Ford prodajno najpomembnejši na stari celini. Ford sicer na Otoku ne izdeluje več avtomobilov, ima pa nekaj tovarn sestavnih delov, v katerih dela okoli 13.000 ljudi.

Po navedbah Unitea Ford ni spoštoval svojih obljub glede obsega proizvodnje v Bridgendu. V sindikatu so napovedali, da bodo storili vse, da se proizvodni obrat reši, k temu pa so pozvali tudi britanske oblasti.

Odpuščali bodo tudi drugod

Ford je sicer sredi obsežnega prestrukturiranja svoje prisotnosti po Evropi in svetu, s katerimi želi izboljšati poslovanje. V luči tega je pričakovati obsežnejša odpuščanja tudi v drugih državah. Do konca avgusta naj bi skupno število zaposlenih zmanjšal za 7000.

Je pa novica le še ena v nizu slabih za britansko avtomobilsko industrijo, ki se sooča z veliko negotovostjo glede načina izstopa Združenega kraljestva iz EU in z učinki upada prodaje avtomobilov po svetu.

Zaprtje tovarne v Swindonu je tako napovedala Honda, Nissan je oznanil, da v svojem obratu v Sunderlandu ne bo proizvajal naslednje generacije terenskega vozila x-trail, Jaguar Land Rover pa je napovedal odpuščanje 4500 delavcev na Otoku.