Renaultov upravni odbor se je v sredo sestal že drugi dan zapored, a ni sprejel odločitve. Vir blizu tega francoskega podjetja je povedal, da francoski gospodarski minister Bruno Le Maire želi, da bi se upravni odbor znova sestal prihodnji torek. Konec tega tedna se bo namreč mudil na Japonskem, kjer se želi na pogovorih s svojim japonskim kolegom prepričati, da združitev Renaulta s Fiatom ne bi pomenila ločitve francoskega podjetja in japonskega Nissana.

Na sredini seji je večina članov Renaultovega upravnega odbora glasovala za združitev. Proti je bil le predstavnik delavcev iz sindikata CGT, predstavnika Nissana pa sta se vzdržala. Povedala sta sicer, da bi kasneje lahko tudi onadva podprla združitev francoskega in italijansko-ameriškega podjetja.

Francoska vlada, ki je 15-odstotni lastnik francoske avtomobilske družbe, je sicer združitvi naklonjena, saj ocenjuje, da gre za veliko priložnost za francosko avtomobilsko industrijo. Zahteva le, da se v Franciji ohrani vse proizvodne lokacije in delovna mesta. K temu so se sicer v Fiatu pred umikom ponudbe zavezali.

Propad združevanja pripisujejo vmešavanju politike

»Ko se politika vmešava v poslovne procese, ni vedno korektna. Več ne bom rekel,« je danes dejal Di Maio, ki je tudi minister za gospodarski razvoj. Fiat se je namreč za umik ponudbe odločil, ker da »trenutno v Franciji niso izpolnjeni politični pogoji za uspešno združitev«.

Čeprav je francoska vlada, ki upravlja s 15 odstotki Renaulta, pogojno odobrila združitev, pa upravni odbor o tem še ni sprejel odločitve, zaradi česar se je Fiat umaknil.

Iz francoskega avtomobilskega proizvajalca so danes sporočili, da so razočarani, da ne bodo imeli možnosti združevanja. Prvotna ponudba Fiata za združitev sicer po njihovih ocenah kaže na »privlačnost« Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem.

Razočarani so tudi francoski sindikati, saj francoska vlada po njihovem mnenju ni dojela, kako pomemben posel bi to bil za celotno Evropo.

Fiat Chrysler je predlagal združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za nemškim Volkswagnom in japonsko Toyoto, v njem pa bi imela z Renaultom vsak po 50-odstotni lastniški delež. Novo podjetje bi letno proizvedlo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najbolj priljubljenih.

Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi šlo celo za največjega proizvajalec avtomobilov na svetu, skupaj bi namreč s proizvodnega traku letno odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo proizvede okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih Volkswagen in Toyota po približno 10,6 milijona.

Prvi mož FCA: Nadaljevanje pogovorov z Renaultom nerazumno

Pogajanja o združitvi med francoskim Renaultom in italijansko-ameriškim Fiat Chrysler Automotivec (FCA) so dosegla točko, kjer bi bilo njihovo nadaljevanje »nerazumno«, je ocenil prvi mož FCA John Elkann. Podjetje se je umaknilo z namenom zaščititi svoje interese ter interese svojih delničarjev, je dodal.

»Ko postane jasno, da so pogovori prišli do točke, ki jo je nerazumno prestopiti, je nujno biti dovolj pogumen, da jih prekineš,« je Elkann zapisal v pismu zaposlenim, ki so ga objavili italijanski mediji