Nekaj minut po deveti uri zvečer je turistična ladja s 35 osebami na krovu blizu parlamenta ob Donavi v močnem nalivu trčila v večjo rečno križarko. 27 metrov dolga ladjica Mermaid se je prevrnila in potonila, z njo pa še najmanj sedem od 30 južnokorejskih turistov. Po navedbah madžarskih oblasti nobena od smrtnih žrtev ni nosila rešilnega jopiča. Na ladjici so bili še trije vodiči ter dva madžarska člana posadke, ki sta oba med pogrešanimi. Južnokorejski turisti so bili sredi devetdnevnega popotovanja po Hrvaški, Slovaški, Češki, Madžarski, Avstriji in Nemčiji. Večina jih je bila srednjih let, najstarejši je bil star nekaj čez 70 let, najmlajši šest.

Potonila v sedmih sekundah

Uradno vzrok nesreče še ni znan, je pa dokaj izpovedno dejstvo, da je 27-metska ladjica pod mostom trčila v 135 metrov dolgo, 12 metrov široko in tisoč kilogramov težko ladjo Viking Sigyn. »Potopila se je v sedmih sekundah,« je o eni najhujših ladijskih nesreč na Madžarskem povedal predstavnik policije Adrian Pal. Policija je že sprožila kazensko preiskavo ter objavila posnetek varnostne kamere na mostu, na katerem je videti trčenje ladij.

Večja turistična križarka je last ameriškega podjetja Viking Cruises s sedežem v švicarskem Baselu. Gre za veliko ladjo s 95 zunanjimi kabinami, restavracijo, knjižnico, vrtom... Pluje lahko s hitrostjo 15 kilometrov na uro. Na tej ladji poškodovanih ni bilo.

Močni tokovi Donave tudi danes otežujejo iskalno akcijo 20 pogrešanih, na kopno in na varno so sicer uspeli spraviti sedem oseb, ki so jih zaradi podhladitve in šoka že prepeljali v bolnišnico. Te so iz mrzle vode potegnili skoraj dva kilometra stran od trka plovil.

Oblasti so zaprle širše območje nesreče ter ustavile ves rečni promet. Madžarski policisti, reševalci in potapljači morebitne preživele s čolni in radarji iščejo na več kilometrov raztezajočem se področju. Razbitine ladje so po več urah iskanja našli v bližini Margaretinega mostu, enega od glavnih mostov na Donavi, ki povezuje oba predela Budimpešte.

S pomočjo sonarja so že odkrili razbitino ladjice. »Trenutno iščemo najboljši način, da jo potegnemo na kopno,« je za medije potrdil predstavnik policije Pal, ki pa ni želel ugibati, koliko in ali sploh je na potopljenem plovilu trupel.

Skoraj nič upanja za preživele

Za srečen razplet tragedije je iz minute v minuto manj možnosti. »Nočem reči, da ni nikakršnega upanja za morebitne preživele, zato bom raje rekel, da so možnosti minimalne,« je realistično napoved medijem predstavil tiskovni predstavnik madžarske reševalne službe Pal Gyorfi. »Ne gre le za temperaturo Donave, ki se giblje nekje med desetimi in 12 stopinjami Celzija, temveč tudi za močne tokove reke, hlape nad njeno gladino ter oblačila tistih, ki so popadali v vodo,« je naštel oteževalne okoliščine reševalne akcije.

Južnokorejski predsednik Moon Jae In je v Budimpešto že poslal 33-člansko ekipo reševalcev, vojakov in strokovnjakov z drugih področij, ki bodo madžarskim oblastem pomagali pri preiskavi vzroka nesreče, obenem pa svojim sodržavljanom nudili vso potrebno pomoč. »Najpomembnejša je hitrost,« je po izrednem sestanku sporočil predsednik in odredil, da morajo biti v pomoč reševalni operaciji na voljo vsa razpoložljiva sredstva.

27-metrska »Morska deklica« je dvonadstropna turistična ladjica z motorjem s 150 konjskimi močmi, ki lahko prevaža do 60 potnikov, poročajo madžarski mediji. »Vse naše moči so usmerjene v reševanje in zaščito človeških življenj,« so sporočili iz podjetja Panorama Deck, ki ima v lasti ladjico. Ta je del njihove flote od leta 2003, po njihovih navedbah so jo redno vzdrževali, pred nesrečo ni imela nobenih vidnih tehničnih napak. »Šlo je za rutinsko vožnjo. Dnevno na izlet popeljemo na tisoče turistov, česa takšnega nismo mogli predvideti,« je pojasnil predstavnik podjetja Mihaly Toth. Sodeč po madžarskem registru ladij je bila smrtonosna ladjica zgrajena leta 1949, sredi 80. let prejšnjega stoletja pa naj bi ji na Madžarskem vgradili nov motor.

Boleč opomin na tragedijo s 304 žrtvami

Včerajšnja tragična nesreča na Donavi je naplavila boleče spomine na najhujšo pomorsko nesrečo v zgodovini Južne Koreje. Aprila 2014 je namreč v bližini otoka Jindo na jugozahodu države potonil trajekt Sewol, v nesreči pa so življenje izgubile 304 osebe. Povečini je šlo za srednješolce na šolskem izletu. Za nesrečo naj bi bila kriva kombinacija človeške napake neizkušenih članov posadke, neupoštevanja pravil, preobremenjenost plovila s tovorom ter ohlapni zakoni.