Rado Daradan in Mic Melanšek si nista predstavljala, da bodo njuni Mali junaki tako hitro zrasli. Verjetno še manj, da bo njuno zagonsko podjetje Hurra Studios postalo slovenski startup leta 2019. Njuna zgodba je dokaz za to, kako pomembna je v podjetništvu strast, ki jo navsezadnje opazijo tudi vlagatelji – tudi če mladi podjetniki z dobro idejo ne sledijo običajnim zagonskim smernicam.

S strastjo in velikimi sanjami

Še pred dvema letoma je Male junake ustvarjalo le deset sodelavcev z velikimi sanjami, danes pa jih v podjetju dela več kot sto. V sodelovanju z več kot petdesetimi zunanjimi sodelavci, kot so pisatelji, ilustratorji, prevajalci in tiskarji, ustvarjajo personalizirane knjige za otroke, ki razveseljujejo tako najmlajše kot njihove starše. Posebnost personaliziranih otroških knjig je, da vsak uporabnik ob naročilu določi ime, spol in videz glavnega junaka, določi vsebino in napiše posvetilo za prejemnika knjige. Vsaka knjiga, oblečena v trde platnice in dostavljena naročniku na dom v zgolj petih dneh, je unikat. Komunikacija s strankami, v kateri se glede načina in hitrosti občutno razlikujejo od ožje in širše konkurence, je velika prednost podjetja.

Občutki so izjemni, sta po prevzemu kristalnega kipa dejala soustanovitelja startupa leta. Mic Melanšek je poudaril, da sta z Radom podjetje ustanovila praktično iz ničle. »Nisva imela nobene naložbe, niti nisva vedela, da imava takšno možnost. Tako sva šla na banko in vzela 12.000 evrov študentskega posojila. Bila sva tako prepričana, da je najin produkt dober, da sva šla na tuji trg. V začetku nisva bila uspešna, tako da sva razmišljala celo o zaprtju podjetja. Ker pa sva verjela v Male junake, sva sedla in naredila seznam stvari, ki jih je treba izboljšati. Z nekaj prihranki sva šla na nemški trg in na srečo se je poleti 2017 zgodil magični trenutek, ko smo bili donosni že od vsega začetka. Takrat sva dobila samozavest.«

Do konca leta 1,5 milijona knjig

Da so bili začetki težki, pritrjuje tudi Rado Daradan. »Upam, da bo nagrada podjetju prinesla večje zaupanje lokalnega trga in poslovne partnerje.« Sodelavca sta namreč pred dvema letoma komaj dobila koga, ki jima je bil pripravljen sploh prisluhniti. Imela sta srečo, da je potencial podjetja prepoznala vlagateljica Nina Dremelj, ki jima je namenila naložbo svojega švicarskega investicijskega sklada AlpVent. Soustanovitelja sta sprva, ko še nihče ni vedel, kaj personalizirane knjige so, za boljšo prepoznavnost k ustvarjanju zgodb Malih junakov privabila Ferija Lainščka, Deso Muck in druge avtorje. Danes s prepoznavnostjo nimata nikakršnih težav več. Ne nazadnje jima je reklamo naredila celo Khloe Kardashian, ki je objavila, da je navdušena nad personalizirano knjigo, ki jo je njeni hčerki True ekipa Hurra Studios podarila za prvi rojstni dan.

Ekipa je z junaki, ki oživijo v personaliziranih otroških knjigah, doslej osrečila že skoraj milijon otrok in njihovih staršev v šestih državah – Sloveniji, Italiji, Avstriji, Franciji, Nemčiji in ZDA. V prihodnjih treh mesecih bodo temu seznamu dodali še sedem novih držav, med njimi so Španija, Velika Britanija, Kanada in Avstralija. Do konca leta se bo število prodanih knjig povzpelo na 1,5 milijona. Soustanovitelja pričakujeta, da bo podjetje do leta 2022 vodilno v Evropi in Severni Ameriki, mogoče pa pride tudi na kitajski trg. V dveh letih je promet zrasel za kar 82-krat, kar je podatek, ki ga komisija, ki je za naziv startupa leta 2019 izbirala med petimi kandidati, poleg drugih kriterijev nikakor ni mogla prezreti. Knjige Mali junaki pa niso edini produkt podjetja, saj med 25 in 40 odstotkov naročil vsebuje tudi druge produkte, kot so darilne škatle z igrami, napovedujejo pa tudi izdelavo promocijskih izdelkov, ki naj bi prinesli resno spremembo v prihodkih podjetja.