Izdelava prototipa s podolgovatim nosom in desetimi vagoni se je končala v začetku maja, stala pa je deset milijard jenov (81 milijonov evrov), poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Današnja testna vožnja, ki je potekala med mestoma Sendai in Morioka na severu Japonske, je bila prva, ki je bila odprta za medije, odkar so pred tednom dni začeli testiranje vlaka.

»Danes smo izvedli uspešen test, testiranje vlaka pa se bo nadaljevalo tri leta,« je povedal tiskovni predstavnik japonskih železnic. Po načrtih naj bi vlak začel obratovati leta 2030 ali leto kasneje, ko bodo hitro železnico podaljšali do Sappora, največjega mesta na severnem otoku Hokaido.

»Z naslednjo generacijo shinkansena bomo skrajšali potovalni čas,« napoveduje vodja testiranj Kazunori Koyama.

Dežela vzhajajočega sonca je pionir na področju hitrih železnic. Shinkansen slovi po točnosti in varnosti, saj je med drugim opremljen s sistemom ustavljanja v sili, ki v primeru močnejšega potresa samodejno upočasni vlak.

Nova generacija shinkansena bo po trditvah japonskih železnic najhitrejši komercialni vlak na kolesih na svetu.