Odbor direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) bi moral sicer o posojilu za drugi tir odločati, 9. aprila, a so, kot so takrat v EIB pojasnili za STA, nekaj točk dnevnega reda zamaknili zaradi dolgih dolgih razprav, povezanih z brexitom.

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je z odobritvijo zadovoljna, po njenem mnenju je drugi tir »ključen za Slovenijo in enoten trg EU«.

Zorko: S posojilom EIB je drugi tir postal evropski projekt

S posojilom do 250 milijonov evrov je drugi tir po besedah generalnega direktorja 2TDK Dušana Zorka postal evropski projekt. Podjetje bo z banko začelo pogajanja o določbah posojilne pogodbe. Ministrica Alenka Bratušek je pozdravila odobritev posojila, ki pa je ni presenetila.

»Veseli smo, nismo evforični, ker smo pravzaprav takšno odločitev pričakovali,« je v odzivu na zeleno luč Evropske investicijske banke (EIB) projektu drugi tir dejala infrastrukturna ministrica Bratuškova. Kot je dejala, je projekt pomemben za Slovenijo in za regijo. »Podprla ga je Evropska komisija, tako da si osebno nisem znala predstavljati, da bi EIB temu projektu rekla ne,« je še dodala ministrica.

Da je EIB prepoznala pomen projekta za regijo, je izpostavil tudi Zorko. Kot je pojasnil, bodo v naslednji fazi z EIB tekla pogajanja glede določb posojilne pogodbe. Bratuškova je ob tem pojasnila, da se s podpisom ne mudi. »S posojilom se je mudilo predvsem zaradi zaprtja finančne konstrukcija in zato, da niso ogrožena evropska sredstva v višini 109 milijonov evrov,« je pojasnila.

Zakon mora biti sicer po njenih besedah sprejet pred podpisom pogodbe, za kar je po njenih zagotovilih časa še dovolj. Ob tem je ministrica ponovila, da dolg podjetja 2TDK sodi v sektor država »s poroštvom ali brez poroštva«.

Projekt gradnje drugega tira se je že začel

Projekt drugi tir je sicer ocenjen na nekaj manj kot 1,2 milijarde evrov. V državnem proračunu je za projekt predvidenih 400 milijonov evrov za dokapitalizacijo podjetja 2TDK. Kot je finančno konstrukcijo še strnila ministrica, je 250 milijonov predvidenih evropskih sredstev, 250 milijonov evrov s strani najemodajalcev, 167 milijonov evrov posojil komercialnih bank, še 122 milijonov evrov pa bo država zagotovila s pobranim pribitkom k cestnini za tovorna vozila na določenih avtocestnih odsekih.

Projekt gradnje drugega tira se je medtem že začel. V gradnji je 12 od 23 dostopnih cest, v 2TDK pripravljajo podpis pogodbe za projekt za izvedbo, arheološka dela se po njihovih zagotovilih izvajajo po načrtih. V petek se je izrekel razpis za gradnjo mostov in galerije Glinščica, na katerega so prispele tri ponudbe. Razpisi za glavna gradbena dela pa naj bi bili objavljeni do konca leta.