Sindikat pilotov družbe American Airlines se je novembra lani obrnil na vodilne pri Boeingu s pomisleki o varnosti leta 737 max 8. Ta letala so trenutno po vsem svetu prizemljena, potem ko je lanski nesreči letala Lion Air v Indoneziji sledilo še letošnje marčno strmoglavljenje istega tipa letala letalske družbe Ethiopian Airlines. Nesreči sta terjali več kot 300 smrtnih žrtev, preživel ju ni nihče.

Problematičen naj bi bil poseben program v letalu MCAS, ki je namenjen preprečevanju izgube vzgona. Ta naj bi nos letala nepričakovano obrnil navzdol.

Sedaj sta se ameriška medija New York Times in CBS News dokopala do posnetka sestanka, na katerem so piloti Boeing na to težavo opozarjali že po prvem smrtonosnem strmoglavljenju. Podjetje so opozorili, da o sistemu MCAS niso zadostno obveščeni. »Ti fantje niso niti vedeli, da je sistem v letalu, prav tako kot tega ni vedel nihče drug,« je opozoril vodja področja varnosti v sindikatu Mike Michaelis.

Programsko nadgradnjo svetoval že lani

Po nesreči letala Lion Air je Boeing izdal dodatna navodila pilotom za primer napak v delovanju MCAS. A je Michaelis v pismu, ki ga je pridobila AFP, opozoril, da navodila niso bila zadostna, da bi se piloti znali odzvati v primeru nedelovanja sistema.

Na sestanku s predstavniki Boeinga je Michaelis lani podjetje pozval k razmisleku o programski nadgradnji letal 737 max 8, kar pa bi verjetno zahtevalo, da so letala nekaj časa prizemljena.

Podpredsednik Boeinga Mike Sinnett je pilotom na sestanku dejal, da preiskava še ni potrdila, da je bil sistem MCAS glavni krivec za nesrečo. »Najslabše, kar se lahko zgodi, je takšna tragedija, in še slabše bi bilo, če bi se zgodila še ena,« je še dejal takrat.

Sedaj ko so letala vendarle na tleh, Boeing pripravlja popravek programske opreme v upanju, da ga bodo regulatorji hitro odobrili. Pri tem ni jasno, ali bodo letala spet v zraku še pred začetkom ključne poletne sezone potovanj.