Nedavna odmevna pobuda Jacka Maja, najbogatejšega Kitajca in lastnika največje kitajske spletne veletrgovine Alibaba, ki je podprl tako imenovani sistem 996 z dvanajsturnim delom od devetih do devetih šestkrat na teden, je v svetovni javnosti sprožila polemike o optimalni dolžini delovnega dne. Na drugi strani se pojavljajo težnje po skrajšanju delovnika v šesturnega in nenehnem iskanju ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem.

Zdravje je tudi v varni prihodnosti

S podobnimi razmisleki se soočajo tudi mladi, ki vstopajo na trg dela. Na Gimnaziji Šentvid že tradicionalno pripravljajo vsakoletni Dan zdrave šole, na katerem mladim skozi predavanja in delavnice približajo najširše teme, ki so povezane z zdravim načinom življenja. Sem sodijo tudi izzivi in dileme pri izbiri poklicne poti. »Ozaveščamo o problemih, ki jih prinaša sodoben način življenja, poudarjamo odgovornost, ki jo imajo dijaki do sebe in drugih, ter želimo spodbuditi razmisleke o varni prihodnosti,« pravi ravnatelj šole mag. Jaka Erker, ki verjame, da zdravje obsega širše teme od osnovnega pojmovanja. »Že pred leti smo vključili teme, kako zagotoviti varno prihodnost, finančne teme o zavarovanjih, naložbah, virtualnih valutah in podobno. Hkrati se je izkazovala velika potreba po zgodnejšem razmisleku o morda najpomembnejših življenjskih odločitvah glede študija in poklicne kariere,« še dodaja.

Dijaki tretjih letnikov, ki bodo čez leto dni pred odločitvijo, kam in kako po končani gimnaziji, so prisluhnili izkušnjam in praksam gostov pogovora Ne teslo, Tesla bom!, ki so ga na šoli pripravili v sodelovanju z iniciativo Inženirke in inženirji bomo!. Noka Kunej, proizvodna inženirka v podjetju Hella Saturnus, je uvodoma pojasnila, da si je kot najstnica želela postati pilotka. Študijska pot jo je zato vodila na Fakulteto za strojništvo UL, kjer pa je med delovno prakso ugotovila, da se njen sanjski poklic skriva v delu s proizvodnimi tehnologijami. Za Domna Jurkoviča, testnega inženirja v podjetju iSYSTEM Labs, pa je bila izbira študija povsem logična: »Ves svoj prosti čas sem preživel ob igranju z žičkami in elektroniko, bilo je jasno, da me to res zanima.«

V iskanju preseka treh ključnih vprašanj

Enotne formule, ki bi v iskanju optimalne kariere in zdravja na vsakem od življenjskih področij delovala za vse posameznike, sogovorniki niso razkrili, so pa mladim ponudili učinkovito orodje, kako si lahko olajšajo poklicno izbiro. Poudarili so, naj se odločajo z razmislekom v iskanju preseka treh ključnih vprašanj: kaj me veseli, v čem sem dober in kaj okolje potrebuje. Da je ob tem izjemno pomemben temeljit razmislek s samim seboj, je večkrat pristavil dr. Karlo Peršolja, direktor družbe Borzen.

Nad velikim interesom dijakov ob Dnevu zdrave šole je bil navdušen tudi Jože Torkar, predsednik iniciative Inženirke in inženirji bomo!, direktor energetskih rešitev v Petrolu, saj udeležba priča o tem, da mladi niso pasivni do svojega razvoja: »Pomembno je, da mladim prikažemo, kakšne priložnosti ponuja naše okolje. Vedeti morajo, da lahko tudi v Sloveniji sprostijo svojo ustvarjalno žilico in postanejo ustvarjalci tehnologij prihodnosti.«