Tovarne dobesedno bruhajo štirikolesnike, ki jih mora nekdo na koncu kupiti in se z njimi voziti. To se seveda pozna pri preobremenjenosti cestne infrastrukture, a zato se danes vseeno vozimo varčnejše in varnejše, vsaj kar zadeva tehnični vidik avtomobilov. Razvoj se pozna tudi pri nakupu vozil. Pri Seatu so tako povedali, da so pred 50 leti, pa to res ne more biti predolga doba za pogled v preteklost, kupci na model 600 (španske različice priljubljenega fička) čakali dve leti, danes lahko avtomobil kupite v desetih minutah in s petimi kliki z miško. Kaj je v postopek prodaje vnesel internet, si lahko mislimo. Po nekaterih informacijah si 71 odstotkov kupcev najprej poišče informacije na spletu, šele potem se odpravijo v avtosalon. In se sprehodijo skozi konfiguratorje, kjer si sestavijo svoj idealni avtomobil. Boljši ko je konfigurator, hitreje se bodo kupci odločili. Zatorej so danes dobre internetne strani proizvajalcev eno od ključnih orodij pri prodaji. Drugo vprašanje je seveda, ali si ga lahko privoščite, pa tudi tukaj moramo priznati, da je danes na trgu na voljo tako raznolika ponudba, da se mora najti avtomobil za vsak okus in vsako globino žepa.
Zgodba se potem nadaljuje (ali bolje povedano začne) že s samim postopkom oblikovanja in izdelave vozila. Šestila, radirke, risalna miza, vse to se je umaknilo zmogljivim računalnikom in virtualni resničnosti. Detajli na nastajajočem avtomobilu se lahko spreminjajo v sekundi, kar 90 odstotkov avtomobila dejansko nastane »v zraku«, torej brez otipljivih modelov. Zato je logično, da lahko tovarne nove modele na trg pošljejo v polovico krajšem času, kot je bilo še pred nekaj generacijami istega modela. Če je nekoč enak avtomobil zdržal na trgu okoli sedem let, je zdaj po treh ali štirih letih že »star«.
Postopek proizvodnje, orodja, delovni procesi, materiali, vse je danes računalniško in robotsko nadzirano in izpopolnjeno do zadnje podrobnosti. Tako so recimo pri Seatu leta 1950, ko so zagnali proizvodnjo v Španiji, izdelali pet avtomobilov na dan. Da, prav ste prebrali, danes jih s tekočih trakov zapelje več kot 2300 na dan. Ali z drugimi besedami, danes v treh minutah izdelajo toliko avtomobilov, kot so jih nekoč v enem dnevu. In ko smo ravno pri robotih: nekoč so avtomobil lakirali ročno, danes jih lakira skoraj sto robotov, elektronika pa nato v 43 sekundah preveri, ali je vozilo pripravljeno za naslednjo fazo izdelave.
Čas torej naredi svoje, o sami vsebini avtomobila je skoraj nesmiselno govoriti. Ko sedeš v avto, ki šteje 15 ali več let, imaš občutek, da si sedel v časovni stroj. Kar je bilo nekoč nepojmljivo, je danes povsem samoumeven del vsakdana. Napredek je izjemen, in to na več področjih. Mi pa moramo poskrbeti, da držimo korak z razvojem. Prihodnost se je namreč začela že včeraj.