Več kot 3300 mladih voznikov in voznic se je letos prijavilo na spletni test AMZS za izbor najboljšega mladega voznika in voznice. V polfinalu se jih je pomerilo 100, v finalu pa jih je bilo na koncu dvajset, deset deklet in prav toliko fantov, ki so morali skozi različne vozniške pasti in preizkušnje. Na poligonu in na cesti so morali pokazati svoje spretnosti in sposobnosti.

To je na koncu najbolje uspelo Lauri Cerovšek med dekleti in Luki Grilu med fanti, ki sta se domov odpeljala vsak s svojim avtomobilom ford fiesta active. »Tudi letos so mladi že v teoretičnem delu tekmovanja in nato še v praksi v polfinalu dokazali, da obvladajo. Čeprav so zaradi svoje neizkušenosti ena najranljivejših skupin udeležencev v prometu, so mnogokrat povsem neupravičeno stigmatizirani kot nevarni vozniki. V izboru pa imajo priložnost dokazati, da so stereotipi marsikdaj res zgolj stereotipi,« je poudaril mag. Jure Kostanjšek, vodja področja varna mobilnost pri AMZS.

Najtežje je bilo parkirati prikolico

Na Vranskem je bilo tako včeraj ves dan zelo živahno in to kljub nič kaj prijaznemu vremenu. A mnogih dež sploh ni motil. Tudi zmagovalke Laure Cerovšek ne. »Tako v dežju kot pozimi na snegu je treba znati peljati,« je dejala najboljša mlada voznica, ki je izpit opravila šele pred štirimi meseci. Priznala je, da bi od sreče najraje kar zajokala. »Verjetno bo vse šele prišlo za mano. Sama pa sploh nisem imela občutka, da mi je šlo tako dobro, menila sem, da bom med zadnjimi,« je bila skromna. In kaj ji je povzročalo največ težav? »Vožnja in parkiranje prikolice vzvratno, pa tudi vaja, kjer je bilo treba ustaviti točno pred določeno črto.«

Da bo postal najboljši voznik, je presenetilo tudi Korošca Luko Grila, saj je dejal, da je na poligonu podrl kar nekaj kegljev pri slalomski vožnji. Še najmanj težav in skrbi pa mu je povzročala prva pomoč, ki jo je moral ponuditi ponesrečenki v prometni nesreči.

Da je takšna akcija vsekakor zanimiva izkušnja, je zatrdila tudi Nadja Benedičič iz Železnikov, ki se je na izbor prijavila, ko je videla številne objave v medijih. »Službeno sem veliko na cesti in sem želela preveriti samo sebe,« nam je zaupala. Povedala je tudi to, da se je že znašla v nevarnih situacijah, ko jo je rešila zgolj njena prisebnost. Tudi njej pa je, kot je priznala, delala največ preglavic vaja, pri kateri je morala vzvratno voziti in parkirati prikolico. A se ji je kljub temu uspelo na koncu uvrstiti v zlato sredino, bila je peta med desetimi finalistkami.

Vseh preizkusov, ki so čakali letošnje finaliste, je bilo sicer pet. Poleg že omenjene vožnje in parkiranja prikolice so se znašli tudi v prometni nesreči, v resničnem prometu so dejansko še enkrat opravljali izpit, pri čemer pa so jih čakali tudi nepričakovani dogodki, na primer to, da se je na cesti nepričakovano znašel kakšen pešec in podobno. Vsi so vozili tudi slalom med keglji, na vozilu pa je bila posoda z žogo, ki ni smela pasti s strehe. Prav tako so morali na kolo pravilno namestiti snežne verige.

In kaj je namen tega izbora, ki ga je AMZS pripravil že tretje leto zapored? Manuel Pungertnik, inštruktor varne vožnje, pravi, da ozaveščanje ljudi, kako varneje voziti, kako poskrbeti zase in trenirati svoje vozniške veščine. »Glede na veliko število prijavljenih je jasno, da je mladim še kako mar, kakšni sta prometna varnost in kultura na cesti. Sicer pa so vozniki dobri toliko, kot si želijo biti, saj se določene tehnike da naučiti, če si seveda tega želimo,« je poudaril Pungertnik in dodal, da največ težav večini voznikov predstavlja nameščanje verig, vožnja prikolice, upoštevanje omejitev v naseljih, vožnja čez polno črto ter kje, kako in na kakšen način obračamo vozilo.