V toplejših dneh je zaradi opravil na vrtovih, poljih in v gozdovih na cestah vse več delovnih strojev, traktorjev in motokultivatorjev. Policisti opažajo, da zlasti v prvih pomladnih dneh lastniki svojih vozil in strojev ne opremijo tako, da bi bili primerni za na cesto. Slaba priprava vozila za delo in precenjevanje vozniških sposobnosti sta najpogostejša razloga za prometne nesreče. Ena takšnih se je pred prazniki pripetila pri naselju Žeje pri Komendi. Voznik traktorja je zaradi prehitevanja na neprimerni bočni razdalji po regionalni cesti z desnim delom sejalnika traktorja trčil v levo roko kolesarke, ki je pravilno vozila po desnem robu pasu. Po trčenju je kolesarka padla na travo ob cesti, pri čemer se je lažje poškodovala, zato so jo z rešilcem odpeljali v ljubljansko bolnišnico. Voznik traktorja bo moral zaradi povzročitve nesreče plačati kazen.

Na traktoriste morajo biti pozorni tudi drugi udeleženci v prometu, saj morajo svoja predvidevanja, način in hitrost vožnje prilagoditi tem počasnejšim vozilom. Pravila pa obstajajo tudi za voznike traktorjev in delovnih strojev. V prvi vrsti je za vožnjo traktorja nujno vozniško dovoljenje kategorije F, tako kot drugi udeleženci v prometu pa tudi ti vozniki ne smejo voziti pod vplivom alkohola, mamil ali zdravil, med vožnjo tudi ne smejo uporabljati mobilnega telefona. Na traktorju mora biti vgrajen homologirani varnostni lok ali varnostna kabina, nameščeni morajo biti vzvratna ogledala, trikotnik za označevanje počasnih vozil in podložne zagozde.

S čela kolone se morajo umakniti

Policisti opozarjajo predvsem na varnostne mere pri prevažanju tovora. Ta mora biti naložen tako, da nikakor ne ovira drugih udeležencev v prometu ali predstavlja nevarnosti zanje, obenem pa ne povzroča škode na cesti ali onesnažuje okolja. Vozniki naj hitrost prilagodijo terenu, po katerem vozijo, da ne pride do nevarnih zdrsov ali prevračanja, policisti pa poudarjajo, da lahko nadzor izvajajo tudi zunaj cestnega prometa, torej v gozdu ali na poljih. Druge osebe so na traktorju lahko le kot sopotniki na dodatnem sedežu, otrokom, mlajšim od 1,5 leta, je vožnja na takem vozilu prepovedana. Na traktorskih priključkih, denimo na plugu ali obračalniku, se ne sme voziti nihče, v primeru nakladanja in razkladanja tovora pa je lahko na prikolici največ pet oseb, ki ne smejo biti pod vplivom alkohola in ne smejo stati ali sedeti na nepritrjenem tovoru.

Policisti bi si želeli, da bi se vozniki traktorjev in drugih podobnih strojev izognili onesnaženju ceste z blatom tako, da bi s pnevmatik očistili zemljo in šele nato zapeljali na cesto. Traktoriste še opozarjajo, kaj storiti v primeru, ko vozijo na čelu kolone. Glede nestrpnosti ostalih udeležencev kaj veliko ne morejo storiti, naj pa se zavedajo, da se morajo, če na čelu kolone vozijo z nižjo hitrostjo od najvišje dovoljene, na prvem primernem kraju umakniti s ceste in kolono vozil spustiti mimo. tak