Na slovesnost je bilo povabljenih okoli 700 gostov, medtem ko so nasprotniki širitve pred prvim terminalom uprizorili žalno slovesnost.

Prvo fazo novega terminala naj bi prometu predali leta 2021. Z njo naj bi razbremenili trenutna dva terminala, ki sta lani sprejela 70 milijonov potnikov. Ko bo dosegel polne zmogljivosti, bo novi terminal sprejel do 25 milijonov potnikov letno.

Lastnik letališča, družba Fraport, ki upravlja tudi z letališčem Ljubljana, bo v projekt širitve vložil okoli štiri milijarde evrov. Gre za enega največjih zasebnih infrastrukturnih projektov v Evropi.

Podjetje še ni razkrilo potencialnih strank, a strokovnjaki ocenjujejo, da bodo novi izhodi, ki bodo na voljo od leta 2021, primerni predvsem za pokritje potreb nizkocenovnih letalskih prevoznikov.

Medtem pa je v imenu protestnikov Thomas Scheffler ocenil, da je temeljni kamen novega terminala hkrati nagrobni kamen regije. Lokalno prebivalstvo poziva k prekinitvi gradnje in podaljšanju obdobja nočnega miru, ko niso dovoljeni vzleti in pristanki letal. Zahtevajo tudi zmanjšanje števila premikov letal, medtem ko Fraport načrtuje povečanje.