Natečaj želi spodbuditi podjetništvo in inovativnost, izmenjavo znanja med akademsko sfero in gospodarstvom, nastanek novih, inovativnih in na lastnem znanju temelječih startup, spinoff in spinout podjetij ter ustvarjanje povezav med potencialnimi podjetniki in drugimi deležniki v okolju. Z nasveti, ki jih ponuja UIP, in znanjem, ki ga finalisti pridobijo na delavnicah v sklopu natečaja in mentorskega programa, je pot do realizacije podjetniške ideje hitrejša in prodor na trg veliko lažji. Najbolj inovativne ideje bodo jeseni nagrajene s skupnim nagradnim skladom v vrednosti 30.000 evrov.
Lani več kot 60 podjetniških idej
»Marsikdo misli, da je prestar ali premlad za vstop v svet podjetništva, da njegova ideja ni dovolj dobra ali celo primerna za natečaj. Naš nasvet je preprost: Tvegajte! Podjetna Primorska je edinstvena priložnost, da izveste, ali ima vaša ideja potencial ali jo je treba še izpopolniti,« pravi direktor UIP Dorijan Maršič. »Lansko leto je bilo zelo uspešno. S pomočjo programa SIO 2018–2019 je bilo v preteklem letu identificiranih in razvitih več kot 60 podjetniških idej, med katerimi so tudi takšne, ki so se realizirale v novo startup podjetje, razprostrle svoja krila in uspešno zarezala v mednarodne trge. Naši inkubiranci pa so posegali po vidnih rezultatih tudi na pomembnih mednarodnih natečajih. Nika Tomažič in Monika Kršić sta slavili zmago na globalnem natečaju Open Innovation in Agrifood v Italiji, ekipi Blue Ice pa se je uspelo uvrstiti med pet najboljših ekip na svetu po mnenju strokovnjakov vesoljske agencije Nasa na mednarodnem hekatonu Nasa Space Apps Challenge,« dodaja.
Letos na natečaju Podjetna Primorska iščejo predvsem kakovost. Kot pravi Maršič, je razlog za to prisotnost potencialnih investitorjev na zaključni prireditvi. Pri uvrstitvi med finaliste natečaja Podjetna Primorska 2019 je, kot pravi vodja projekta mag. Andrej Medved, »ključno, da se prijavitelji udeležijo uvodne predstavitve lastne podjetniške ideje pred strokovno komisijo, ki bo predvidoma v začetku junija. Za uvrstitev med finaliste je treba zbrati vsaj 50 točk, od katerih lahko dober in prepričljiv 'pitch' predstavlja do 40 točk.«
Tri kategorije in posebna nagrada
Natečaj ohranja tri kategorije: startup academic – rektorjeva nagrada Univerze na Primorskem, ki je namenjena študentom, mladim diplomantom, raziskovalcem in pedagoškim delavcem Univerze na Primorskem, startup optimist, ki je namenjena posameznikom in ekipam, ki nimajo podjetniških izkušenj in niso nikoli bili ustanovitelji podjetja oziroma niso zasedali vodstvenih funkcij v podjetjih, in startup accelerator navigator, ki je namenjena izkušenim posameznikom ali ekipam, podjetje pa ni starejše od treh let. Podjetje Dinit Card Services, ki podpira natečaj Podjetna Primorska, bo letos podelilo posebno nagrado za najbolj inovativno tehnološko rešitev, ki bo priložnost za odkritje potencialnih ključnih kadrov na področju informacijske tehnologije. rš