Raziskava, ki jo je opravil profesor fizike iz Kölna Christoph Buchal, kaže, da povprečen električni avtomobil okolje obremeni za 11 do 28 odstotkov bolj kot dizelski. Buchal je pri izračunih upošteval tudi izpuste pri proizvodnji akumulatorjev in elektrike, je objavo münchenskega inštituta za gospodarske raziskave Ifo povzela nemška tiskovna agencija dpa.

Volkswagen, ki na električne avtomobile veliko stavi, je trditve takoj zavrnil, nato pa izvedel še posebno študijo, ki naj bi preverila dejstva iz Buchalove raziskave. Kot so v sredo sporočili iz družbe, študija pritrjuje njihovim trditvam.

Trenutni model Volkswagnovega Golfa v življenjskem ciklu 200.000 prevoženih kilometrov vključno s proizvodnjo in recikliranjem v povprečju proizvede 140 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Električni golf upoštevajoč bilanco vseh virov za proizvodnjo električne energije v EU proizvede 119 gramov tega okolju škodljivega plina.

Upoštevajoč bilanco vseh virov za proizvodnjo električne energije v Nemčiji se ta vrednost zviša na 142 gramov, kar je še vedno manj kot pri dizlu, poudarjajo pri Volkswagnu. Dodali so, da strategije predvidevajo prehod na obnovljive vire električne energije, zato se bodo negativne eksternalije električnih avtomobilov iz tega vidika z leti zmanjševale.

Volkswagen namerava po sredi marca objavljenih načrtih do leta 2028 proizvesti skupno 22 milijonov električnih avtomobilov, kar je sedem milijonov več kot prvotno načrtovano. V načrtu ima okoli 70 novih električnih modelov.

Eden glavnih razlogov za tako velik poudarek električni mobilnosti je po ocenah analitikov t. i. afera dieselgate, ki je izbruhnila leta 2015, ko je Volkswagen priznal, da je v številna vozila z dizelskim motorjem vgradil nelegalno programsko opremo, ki je v času testnih meritev izpušnih plinov umetno začasno omejila njihove izpuste. Afera je družbo do sedaj stala več deset milijard evrov v obliki odškodnin in kazni.