Letošnji poletni Ljubljana Festival se bo začel 2. julija na Kongresnem trgu z Verdijevo operno uspešnico Aida, pod katero se poleg ljubljanskega festivala koprodukcijsko podpisujejo še HNK Split, Slovenska filharmonija in SNG Maribor. Za ljubljansko izvedbo bo režiser Dražen Siriščević iz Splita pripeljal le zbor in kostume, režijsko pa bo predstavo vkomponiral v Kongresni trg; med drugim si želi enajst lipicancev.

Rezidenčni orkester Slovenske filharmonije

Orkester Slovenske filharmonije bo sodeloval še na več drugih dogodkih, saj je postal rezidenčni orkester festivala. Med drugim bodo dan po zaključku festivala (kar bo hkrati odprtje njihove nove sezone) nastopili s slovitim dirigentom Charlesom Dutoitom, že sredi julija bodo v Cankarjevem domu izvedli Mahlerjevo 2. simfonijo, že sredi junija pa jim bo Verdijev Requiem za predtakt festivala dirigiral sloviti tenorist Plácido Domingo, ki ga v tej vlogi pri nas še ne poznamo.

Na festivalu še posebej stavijo na operne in baletne dogodke. Na večeru opernih arij bosta nastopila romunska sopranistka Elena Mosuc in ameriški baritonist Thomas Hampson, z Verdijevo opero La Traviata prihaja v goste Teatro Regio iz Torina, operni spored pa napovedujejo tudi münchenski radijski orkester z glavnim dirigentom, Hrvatom Ivanom Repušićem ter zborom Bavarskega radia, saj bodo igrali simfonične odlomke iz različnih oper, od Glinke do Wagnerja.

Posebej so tudi izpostavili novo predstavo mednarodno uveljavljene plesalke flamenka Maríe Pagés z naslovom Oda času. Umetnica je na festivalu že gostovala, prvič pa k nam prihaja Atterballetto, italijansko sodobno plesno združenje, ki se ukvarja z različnimi plesnimi oziroma glasbenimi žanri. Prihajajo s predstavami dveh odličnih koreografov, Jiřija Kyliána in Diega Tortellija. Obeta pa se tudi gala baletni večer s primabalerino Svetlano Zakharovo, ki bo s seboj pripeljala nekaj plesnih prijateljev, za glasbo v živo pa bo poskrbel Simfonični orkester RTV Slovenija.

Prostor za muzikale

Že kar nekaj let festival načrtno skrbi za uprizoritve muzikalov, tako da sodelujejo kot koproducenti oziroma poskrbijo, da v Ljubljano pripeljejo popularne in kakovostne produkcije. Letos bosta na ogled dva muzikala s slovensko udeležbo, Briljantina in Mamma Mia!, posebno zanimanje pa velja za sodobna muzikala v 3D-videotehniki v izvedbi Gledališča LDM iz Sankt Peterburga. Onjeginov demon povezuje tradicijo ruskega gledališča in standarde Broadwaya, ravno tako Mojster in Margareta.

Kar nekaj bo tudi tokrat komornih koncertov, omenimo dirigenta Vladimirja Markovića, ki prihaja z beograjskim komornim zborom; ukvarjajo se z evropsko vokalno tradicijo kot tudi izvedbami del sodobnih skladateljev. S festivalom ponovno kot selektor sodeluje Brane Rončel, ki bo v svojem jazzovsko-funkovskem duhu pripeljal dva kreativca na bas kitarah, Marcusa Millerja in Stanleyja Clarka. Med tujimi gosti velja omeniti tudi kitajski simfonični orkester iz Shenzhena, ki se bo predstavil s kitajskim in evropskim repertoarjem klasične glasbe.