Ko so leta 1998 tedanji župnik Janez Šimenc, predsednik Zveze motoklubov Slovenije Leopold Pungerčar, ki je bil tedaj tudi predsednik Motokluba Trebnje, in še nekaj somišljenikov prišli na idejo, da bi na velikonočni ponedeljek blagoslovili tistih nekaj motorjev, ki so jih premogli v Mirni Peči, si niti v najbolj norih sanjah niso predstavljali, da bo prireditev prerasla v eno najbolj množičnih v Sloveniji. In ko so leta 2011 našteli okoli 12.000 motoristov iz vse Slovenije, so si rekli, da jih več pa že ne more biti. Toda letos je v Mirno Peč po blagoslov za srečno vožnjo v novi sezoni prešlo že blizu 15.000 ljubiteljev dvo- in večkolesnikov.

Ali z letalom ali pa na motor

Tone Mernik iz Juršincev pri Ptuju je motorist že 30 let. V Mirno Peč se je tokrat pripeljal v skupini kakšnih petnajstih prijateljev. »Skoraj vsako leto pridemo, če je le lepo vreme. Pridemo predvsem zaradi druženja, seveda pa tudi po blagoslov za srečno vožnjo.« Nekoliko »mlajša« po motorističnem stažu, a nič manj zagreta Tatjana in Matjaž Zavašnik iz Podutika na leto z motorjem prevozita 7000 do 8000 kilometrov. »Mož je motorist že od mladih let, skupaj pa z motorjem potujeva kakšna tri leta. Dokler sva gradila hišo in so bili otroci majhni, ni bilo ne časa ne denarja. Zadnja leta pa imava kar naenkrat ogromno časa zase in greva, najraje na morje, po jadranski magistrali,« pripoveduje Zavašnikova. »Motoristična vožnja je prekrasna, zelo panoramska, tako da mnogo več vidiš kot pa z avtomobilom. Zelo uživava na motorju. Torej, ali z letalom nekam na drugi konec sveta ali pa z motorjem,« dodajata simpatična Ljubljančana.

Kultura tako motoristov kot tudi drugih udeležencev v prometu se po Pungerčarjevih besedah iz leta v leto popravlja. »V prometu je najpomembnejša strpnost, medsebojno spoštovanje. Do motoristov se tudi drugi udeleženci oziroma partnerji v prometu iz leta v leto »lepše« obnašajo, in tudi mi do njih,« dodaja Pungerčar, tudi član Agencije RS za varnost prometa. Leta 2027 je na slovenskih cestah umrlo 29 motoristov, lani pa 18, kar je najmanj smrtnih žrtev med vozniki enoslednih motornih vozil po letu 2014.

Dobra asfaltna podlaga je koristna za vse

»Upamo, da se bo ta številka vsako leto zmanjševala za 15 do 20 odstotkov. Do ničle najbrž nikoli ne bomo prišli, verjamem pa, da lahko pridemo pod deset smrtnih žrtev na leto. Država sicer vsako leto nameni nekaj denarja za izboljšanje cestne infrastrukture, poskrbi za določene segmente, signalizacijo, še vedno pa ne v tolikšni meri, kot bi pričakovali ali pa da bi se morda lahko primerjali z zahodnimi ali severnimi državami. Glavna 'pomanjkljivost' na naših cestah so sama cestišča. Dobra asfaltna podlaga je koristna za vse udeležence v prometu, ne le za motoriste, ampak tudi za kolesarje in avtomobiliste.« Pungerčar ob tem motoristom polaga na srce, naj gredo na motor le, ko so zbrani in spočiti. »Le tako lahko zagotovijo svojo varnost in predvidijo tudi napake drugih udeležencev v prometu.«

Motociklizem ima sicer v Mirni Peči bogato zgodovino. Kot prvi slovenski motorist je namreč v začetku prejšnjega stoletja ime kraja v svet ponesel domačin Ludvik Starič, ki so mu rekli tudi Leteči Kranjec in je veljal za enega najboljših slovenskih dirkačev v minulem stoletju. Dosegel je kar 32 zmag na mednarodnih motorističnih dirkah. Umrl je leta 1986 v starosti 80 let.