Spletni specialisti Optiweb iz Škofje Loke so se domislili inovativne delovne prakse in jo prijavili na natečaj Zlata praksa, ki je potekal pod okriljem našega projekta Zlata nit 2018. Praksa je oblikovana tako, da posameznik dobi konkretne izkušnje in kompetence, ki jih potrebuje za določeno delovno mesto in ki mu jih formalna izobrazba ni ponudila ali vsaj ne v zadostni meri. Primer je na primer izdelovanje spletnih strani, česar na fakulteti ne učijo. »Vsi smo bili nekoč na točki, ko smo iskali prvo zaposlitev, vendar so delodajalci zahtevali izkušnje, ki pa jih nismo imeli,« je dejala Urška Stanovnik, ki je skupaj z vodji oddelkov pri Optiwebu gonilna sila prakse Let's boost!. Stanovnikova je sicer uradno »menedžerka za srečo«, ki je vključena v poslovanje in obenem v kadrovanje v tem digitalnem podjetju, ki ga polnijo milenijci. Skrbi za razvoj, izobraževanje, motivacijo zaposlenih in druge aktivnosti, ki jih definirajo sproti, glede na potrebe. Potreba po študentski praksi je po besedah sogovornice vzniknila iz težave s pomanjkanjem kadrov. »Praksa Let's boost ponuja način, da kader do neke mere že izobrazimo in preizkusimo v praksi. Na drugi strani pa ima tudi kandidat dovolj časa, da ugotovi, ali smo pravi zanj. Namen prakse je, da praktikante po opravljeni praksi obdržimo in pozneje tudi zaposlimo,« je povedala Stanovnikova.

Dobrodelni in mednarodni

Praksa je prispevala dobrodelno noto, saj so študentje v zameno za praktično izkušnjo brezplačno pomagali neprofitni organizaciji z izdelavo in marketinškim vodenjem njihovega spletnega mesta. Da bi bil projekt še bolj zanimiv, pa so mu dodali mednarodno komponento in na prakso povabili Christino iz Romunije in Viliusa iz Litve. Njuna prisotnost je po besedah Urške Stanovnik predstavljala dodatno motivacijo za zaposlene, ki so na zabaven in neprisiljen način vadili angleščino.

Daj-dam in skupen uspeh

»Včasih kje slišimo, da so danes študentje apatični in leni, naša praksa pa dokazuje ravno nasprotno,« je povedala Stanovnikova. »Naši praktikanti so bili izjemno motivirani, radovedni in hitro učljivi. Res pa je, da smo pred začetkom prakse opravili konkreten selekcijski postopek, skozi katerega smo se prepričali, da smo izbrali prave kandidate.« Ko so prakso zaključili, so ugotovili, da je prinesla vsestransko zadovoljstvo. Vsak deležnik je nekaj dobil in nekaj dal. »Praktikanti dobijo izkušnje, dajo pa znanje v spletno stran za nevladno organizacijo, nevladna organizacija dobi spletno stran in da referenco Optiwebu, Optiweb dobi potencialen kader, deli pa naprej svoje znanje,« je naštevala Stanovnikova in se dotaknila teme plačil. »Čeprav bi po naše to moralo biti samoumevno, pa je glede na odzive praktikantov izvirno tudi to, da je praksa plačana. Praktikanti so začudeni, ko jim povemo, da bodo poleg pridobljenega znanja dobili še plačilo.« Projekt so v podjetju lani izvedli dvakrat, spomladi in poleti, in letos že razmišljajo, kako ga razviti naprej. Cilj je, da prakso čim bolj standardizirajo in omogočijo čim večjemu številu študentov, da pridobijo praktično znanje.