Pri gradnji celjske tržnice je pred desetimi leti prišlo do tragične nesreče. Dva delavca sta umrla. Šest vodij gradbenih del pa se zdaj zagovarja na celjskem sodišču. Prvoobtoženi Ernest Pušnik, takratni vodja posamičnih del na gradbišču, soobtožena Nataša Rovan Gračner, koordinatorica varstva pri delu, delovodja Franc Šprajc, skupinovodja Drago Knez, Cvitko Ferara, zadolžen za montažo kovinske konstrukcije, in Dušan Bratušek, upravljalec avtodvigala, naj bi bili odgovorni za smrt dveh delavcev na gradbišču. Na predobravnavnih narokih so krivdo za kazniva dejanja po obtožnici, ki se nanašajo na kršitve s področja varnosti pri delu ter povzročitev splošne nevarnosti, zanikali. Začelo se je sojenje, ki bo zagotovo zelo zapleteno in dolgotrajno, sodnik Zoran Lenovšek je že napovedal, da se bo zavleklo v jesen, morda celo v prihodnje leto.

Kje so menjali nosilce?

V sodni dvorani so obtoženi vztrajali pri zagovorih, ki so jih podali že na zaslišanju na policiji ter pred preiskovalnim sodnikom, na posamezna vprašanja tožilstva, zagovornikov in sodnika pa večina ni želela odgovarjati.

Razen prvoobtoženega Pušnika, ki je podrobneje pojasnil svojo vlogo na gradbišču in povedal, da je bila njegova zadolžitev ta, da je delavce aktiviral za rušenje stare tržnice, opravljali pa so še vsa druga zemeljska, železobetonska ter zidarska dela. Odločno pa je zavrnil, da bi bil zadolžen tudi za montažo jeklene konstrukcije. Povedal je tudi, da je bila še dva dni pred nesrečo na gradbišču tudi koordinatorica varnosti pri delu, ki je izdelala varnostni načrt, na gradbišče pa je prihajala občasno. In še, da so bili delavci z varnostnim načrtom seznanjeni, saj je bil vsem na vpogled v njegovi pisarni, da so se z njim seznanili vsi, so delavci potrdili tudi s podpisi, ki jih je od njih pobral sam.

Na dan, ko se je začela postavljati kovinska konstrukcija, so delavci še zjutraj dobili navodila, kje se smejo in kje se ne smejo zadrževati, od mesta nesreče bi morali biti oddaljeni najmanj deset metrov, a nekateri očitno tega niso upoštevali. Nekaj delavcev je takrat, ko so začeli postavljati dva stebra, že odšlo z gradbišča, nekaj pa se jih je še vedno zadržalo tam, prav tako je bilo v Linhartovi ulici veliko drugih ljudi, saj ulica ni bila povsem zaprta.

Nesreča se je zgodila, tako je bilo ugotovljeno v preiskavi, ko je upravljalec avtodvigala z nosilno verigo zadel v že postavljeno sosednjo prečno konstrukcijo, ki pa ni bila ustrezno varovana, zato se je začela podirati in posledično sta se kot domine podrla levi in desni steber. Eden od teh, težak 3500 kilogramov, je zadel 51-letnega delavca iz Bosne in Hercegovine, ki je zaradi hudih poškodb umrl na kraju, ter 35-letnega delavca, prav tako iz Bosne in Hercegovine, ki so ga s hudimi poškodbami odpeljali v celjsko bolnišnico, a je tudi on pozneje umrl. Verjetno pa se to ne bi zgodilo, če pred nesrečo ne bi prišlo do zamenjave nosilnih stebrov, posledično pa so bili prečni nosilci predolgi, zato je upravljavec avtodvigala z verigo zadel v enega od njih.

Za to, da sta bili prva in druga os zamenjani, je Pušnik izvedel še pred nesrečo in je odgovornega za montažo Cvitka Feraro tudi vprašal, kaj bodo naredili. Ta pa mu je zagotovil, da zadevo rešujejo. Ferara pa je v pisnem zagovoru poudaril, da je po obvestilu, da se prečne osi ne ujemajo, naročil delavcem, da vse še enkrat premerijo, program montaže pa je izdelal statik in ne on. In še, da je do napačne označitve nosilcev prišlo že v delavnici, sam pa za preverjanje ni bil pristojen.