Počasna vožnja z električnimi skiroji ni prekršek, vztrajajo na generalni policijski upravi. Tudi na pristojnem ministrstvu za infrastrukturo so sprva trdili, da je uporaba teh motoriziranih dvokolesnikov dopustna. Vendar so določila predmetne zakonodaje jasna. Glede na zakon o pravilih cestnega prometa je vožnja z e-skiroji, katerih uporaba je v globalnem vzponu, pri nas prepovedana. Prometni vrvež v številnih svetovnih metropolah doživlja nenadno preobrazbo. Po pločnikih in kolesarskih stezah švigajo ljudje na električnih skirojih, ki jih je mogoče preprosto in ugodno najeti prek mobilnih aplikacij. Inovativna oblika trajnostne mobilnosti naj bi bila kmalu na voljo tudi v Ljubljani in na Obali. Mlado podjetje MikMik že izvaja opazno spletno promocijo svojega dvokolesnega projekta na družbenih omrežjih. Smele načrte slovenskih podjetnikov pa pod vprašaj postavlja slabo napisana slovenska zakonodaja.

Na spletu je mogoče prebrati več zapisov, da je vožnja z e-skiroji na pločnikih in kolesarskih stezah dovoljena. Sklicujejo se na določila zakona o pravilih cestnega prometa iz leta 2013, ki je bil sicer večkrat dopolnjen, vendar ne na področju posebnih prevoznih sredstev, med katera spada tudi skiro.

Niso prebrali zakona o pravilih cestnega prometa

V zakonu piše, da se je s skirojem dopustno voziti izključno na pločnikih, poteh za pešce in kolesarskih poteh ter na območjih za pešce in območjih umirjenega prometa. »Hitrost vožnje ne sme preseči največje hitrosti, s kakršno se lahko gibljejo pešci,« določa zakon. Ta hitrost sicer ni opredeljena, v praksi pa znaša od 4 do 5 kilometrov na uro. Vožnja po cesti je izrecno prepovedana.

Ključni, 97. člen zakona ima še peti odstavek. V njem izrecno piše, da je v cestnem prometu prepovedana uporaba posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor in ki presegajo hitrost gibanja pešcev. Električni skiro je prav takšno prevozno sredstvo.

Za pojasnila smo najprej prosili generalno policijsko upravo. Tiskovna predstavnica Vesna Drole nam je obljubila odgovor, nakar nam je sporočila, da nam ga bodo poslali z ministrstva za infrastrukturo. Boštjan Lajovic z ministrstva nam je odpisal, da je vožnja s skiroji dovoljena »ne glede na pogon«, in sicer pod prej naštetimi pogoji, kje se z njim vozimo in s kakšno hitrostjo. »Skladno z odgovorom ministrstva za infrastrukturo in prostor počasna vožnja z e-skirojem ni prekršek,« je zatem odpisala še Droletova s policije. Toda po nekaj podvprašanjih smo le dobili nedvoumen odgovor. »Uporaba električnih skirojev v cestnem prometu zaenkrat ni dovoljena,« se je glasilo stališče ministrstva za infrastrukturo.

Ministrstvu smo vmes poslali dve podvprašanji. Terjali smo odgovor, ali se omenjeni peti člen zakona potlej ne nanaša na skiroje z električnim motorjem, čeprav izrecno prepoveduje uporabo posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor. In če se ta prepoved ne nanaša na e-skiro, na katera posebna prevozna sredstva z motornim pogonom pa se.

Skrivalnic je bilo v tistem trenutku konec. »Uporaba električnih skirojev v cestnem prometu zaenkrat ni dovoljena,« se je, kot rečeno, glasil nedvoumen odgovor ministrstva za infrastrukturo.

V generalni policijski upravi se zatem nenadoma niso več sklicevali na razlago pristojnega ministrstva. Svoj prav zdaj argumentirajo z alternativno razlago zakona. Vožnja z e-skiroji je dopustna pod pogojem, da se vozimo s hitrostjo pešcev, vztrajajo na policiji.

Policija bere zakonske predpise na več načinov

A zakon je nedvoumen. Uporaba motoriziranih posebnih prevoznih sredstev je prepovedana, če zmorejo voziti hitreje od hitrosti pešcev. Dejanska hitrost vožnje ni pomembna. Če bi bila ta policijska logika pravilna, bi se bilo po območju za pešce dovoljeno počasi voziti z motornimi sanmi in gokarti.

»Pojasnilo ministrstva lahko razumete na dva možna načina,« zdaj trdijo na policiji. En način razumevanja zakona je, da obstaja absolutna prepoved vseh motornih posebnih prevoznih sredstev v cestnem prometu. Policisti pa zapisano berejo tudi tako, da se motorna posebna prevozna sredstva smejo uporabljati v cestnem prometu, vendar se ne smejo pri uporabi gibati hitreje od hoje pešca. Čeprav v zakonu in v odgovoru ministrstva o tem ni zapisane niti besede, policija še navaja, da je pri uporabi posebnih prevoznih sredstev treba upoštevati tudi njihovo velikost. Zato denimo voznike gokartov oglobijo s plačilom 500 evrov. Voznikov električnih skirojev pa ne.

Ministrstvo bo pripravilo novelo zakona

Da so trditve generalne policijske uprave zmotne, dokazujejo nadaljnja pojasnila ministrstva. »Zavedamo se, da je v prometu vse več posebnih prevoznih sredstev, ki jih v cestnem prometu ni dovoljeno uporabljati,« so zapisali, »zato v okviru priprave predloga novele zakona o pravilih cestnega prometa proučujemo tudi uzakonjanje uporabe posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor in katerih hitrost presega hitrost gibanja pešcev.« Vožnja z električnimi skiroji v cestnem prometu je prepovedana tudi v Nemčiji. V bojazni, da bi zamudili tehnološki napredek na področju trajnostne mobilnosti, je nemško zvezno prometno ministrstvo pripravilo nov zakonski predlog, ki ga je ta mesec potrdila tudi vlada Angele Merkel. Pisanje zakona, ki naj bi začel veljati poleti, je pospremila polemična javna in politična debata o tem, kam sodijo ti električni dvokolesniki. In kam ne.