Kritika koncerta orkestra Dresdenske filharmonije: Učna ura orkestrske igre
Znameniti dirigent Leonard Bernstein je ob televizijski predstavitvi Brahmsovega Violinskega koncerta na široko spregovoril o dvojni naturi skladateljeve osebnosti in tudi glasbe. Tako naj bi Brahms s svojo neuresničeno ljubeznijo do precej starejše vdove Clare Schumann v resnici maskiral svojo ljubezen do njenega pokojnega soproga Roberta Schumanna, na identičen način pa naj bi skladatelj svojo močno emocionalno bistvo vedno zakrival z jasno in odmerjeno klasicistično formo. Bernstein seveda govori predvsem o sebi, a izrazito aporetično dvojnost Brahmsove glasbe je vendarle težko spregledati, in skladbi, ki ju je na koncertu za zlati abonma predstavila Dresdenska filharmonija, jo jasno razkrivata.
Fotografija je simbolična (Foto: Luka Cjuha)
Brahmsov Prvi klavirski koncert je nastal iz zametka za Prvo simfonijo, ki pa jo je mojster snoval v prežeči veliki in dolgi Beethovnovi senci, zaradi česar se mu j...