CUK Kino Šiška je ponovno gostil festivalsko sejmišče, na katerem se je predstavilo štirinajst domačih in sedem tujih založb iz Hrvaške, Avstrije in Francije, ki prečijo raznolike robne žanre, večinoma alternativni rock in elektroniko. Te založbe podpirajo predvsem lokalne izvajalce in scene, ki jim ponujajo infrastrukturo in znanje, ukvarjajo pa se tudi s promocijo in distribucijo. Mnogo majhnih založb so ustanovili glasbeniki sami, da bi izdajali glasbo brez vmesnikov, praviloma pa vsi izhajajo iz prostovoljnega dela in naredi-sam principa ter s svojo specializirano dejavnostjo težko preživijo na prostem trgu. Mnogi so zato subvencionirani, svojo dejavnost pa pogosto dopolnjujejo z organizacijo koncertov in drugimi aktivnostmi.

Na okrogli mizi so založniki predstavili različne modele poslovanja in izpostavili težave, med njimi problem distribucije. Redko prodrejo v glavne medije in na police večjih trgovcev, prav tako jim večjo prepoznavnost onemogoča slabo urejen regijski digitalni trg. Poudarili so pomen neposrednega dela na terenu, izdajanja glasbe v raznovrstnih formatih in panožnega povezovanja.

Letos tudi tuji gosti

Če je koncertni program festivala v preteklosti predstavljal izdaje Založbe Radia Študent in izvajalce, ki nimajo svojih izdaj, je letošnji ponudil tuje goste in pregled izstopajočih domačih izdaj preteklega leta. Potekal je v sklopu projekta, ki temelji na izmenjavi lokalne alternativne glasbe med neodvisnimi radii štirih partnerskih držav, s katerimi so tudi sooblikovali mednarodni del koncertnega programa. Vinjetni vpogled v regijsko produkcijo so ponudili dunajska vokalistka Teresa Rotschopf na sledi lirične elektronike, kot jo poznamo tudi pri njeni rojakinji Soap & Skin, varaždinska kantavtorica ŠećeR in prav tako iz Hrvaške Jan Kinčl z deep housom, podprtim z jazzovskimi klaviaturami Regisa Kattieja.

Izmed domačih velja omeniti anonimneža Drone Emojija, ki ga umeščamo med trendovske internetne žanre. Pri prodorni garažni založbi ŠOP Records je v formatu 3,5-palčne diskete izdal najboljši album preteklega leta po izboru Radia Študent. Kalu je s sedemčlanskim orkestrom The Gradient predstavil novi album nežne in zasanjane elektronike, ki se oplaja pri različnih žanrih. Barve tršega rocka sta zastopala obetavni četverček Lynch brez prvenca in blues noise trojka Jinho Jinza z nekaj novega materiala. V hiphop podzemlju pa odmeva pobratenje klepača rim Mita iz štajerskega kolektiva Tekochee Kru in YNGFireflyja, ki sta tokrat kot dvojec Oygn nastopila z albumom Skurjen spomin.

Prvi izmed večerov klubske elektronike je potekal v starem skladišču HUB v Študentskem kampusu, kjer je občinstvu dobro znan dvojec Warrego Valles premierno predstavil svoj novi album Save As, ki je izšel pri digitalni založbi Kamizdat na USB-ključu. V ospredju so bile tovarniške oblike techna, k čemur je težil tudi tuji gost večera Parrish Smith, sveži obraz klubske scene, ki beleži izdajo pri znani amsterdamski založbi (in festivalu) Dekmantel.

V Klubu K4 pa je potekal projekt Gibanica, ki se je letos povezal tudi z Mladinsko postajo Moste, kjer vzpostavljajo (prepotrebni) brezplačni glasbeni studio, sicer pa že tretje leto zapored spodbujajo klubsko produkcijo mladih in neuveljavljenih ustvarjalcev.