Kritika opere Andrea Chénier: Prvaka v zenitu, a klavrna režija
Od Mozarta, tujega slovenskemu opernemu sistemu, se je kolesje mariborske sezone zavrtelo k veristično obarvanemu »kassenschlagerju«. Da ne bo pomote: z Andreo Chénierom kot umetniškim izdelkom ni nič narobe. Ob melodijskem izobilju efektov oziroma afektov prinaša velike pevske izzive (zlasti za nosilno trojico), slikovitost njegovega dramskega ambienta pa ni brez globljega preudarka (posameznik v vrtincu sveta oziroma zgodovinskega toka). Giordanova opera je dobro napisana uspešnica s kancem presežnega – vzneseno idejo ljubezenske izpolnitve v smrti. Gledališko ni problematična, kvečjemu hvaležna, a je seveda tudi ne gre podcenjevati.
Po neuspelem Mozartu se je oder v Mariboru »rehabilitiral« z dobro dirigiranim in slabo zrežiranim večerom. (Foto: arhiv Opere in baleta SNG Maribor)
Žal se zdi mariborska postavitev, nastala v koprodukciji s tržaškim Teatrom Verdi, ravno rezultat podcenjujočega odnosa do režijskega deleža v operi. Celotna vizual...
Tudi na robu, med (samo)oklicanimi izobčenci, imamo vrsto primerov, ko sta neukrotljivost in individualnost zaigrani prvini. Čista poza! Tega niti ni...
Ljubezen ne pride sama od sebe, marveč potrebuje spodbudo, sprožilec, podobo – to se mi je v Barthesovih Fragmentih ljubezenskega diskurza zdela ena...