Najbolj zapravljivi so bili pri trenutno drugouvrščenemu Liverpoolu, kjer so med 1. februarjem 2018 in 31. januarjem 2019 za zastopnike igralcev namenili slabih 50 milijonov evrov. S 30,2 milijona in 27,9 milijona evrov sledita Chelsea in Manchester City. V championshipu, angleški drugi ligi, so v ta namen porabili več kot 58 milijonov evrov, medtem ko v tretji angleški ligi na Sunderland več kot polovica ligaškega izdatka (6,4 milijona).

Provizije nogometnih agentov so poskočile, čeprav so angleški klubi v primerjavi z lansko sezono za prestope porabili 580 milijonov evrov manj. Zveza nogometnih navijačev (Football Supporters' Federation) je opozorila na večjo transparentnost, ko govorimo o tem, kako klubi porabijo denar, saj se bodo po njihovi oceni navijačem številke zdele šokantne. »Mnogim se bodo zdele ogromne vsote, ki ne ostanejo na igrišču, šokantne. Posebej v času, ko se mnogi nižjeligaši soočajo z resnimi finančnimi težavami,« povzema BBC.

Pozivi k večji transparentnosti

»Čeprav navijači razumejo in podpirajo dejstvo, da morajo imeti igralci primerne zastopnike, ki skrbijo za njihove interese, težko razumejo današnje astronomske provizije. Potrebno se je zavzemati za večjo transparentnost.«

Skupno so angleški nogometni klubi v omenjenem obdobju porabili 369 milijonov evrov, kar je slabih 70 milijonov več kot v enakem obdobju lani, vendar je ob tem potrebno omeniti, da se je skupna vsota prestopov v primerjavi z rekordnih 2,2 milijarde za sezono 2017/18 v letošnji sezoni padla na 1,6 milijarde evrov.

Nekdanji nogometaš Manchester Uniteda Gary Neville je lani julija pozval k obdavčitvi provizij agentov, s čimer bi lahko angleška nogometna zveza FA bolj učinkovito financirala osnovno nogometno dejavnost.