Demo dan je dogodek, ki zagonskim podjetjem omogoča kapitalsko okrepitev, razvoj in preboj na mednarodni trg, za investitorje pa predstavlja priložnost za vlaganje sredstev v najbolj inovativne in najnaprednejše rešitve mladih podjetij. Gre za sklepno dejanje trimesečnega programa ABC pospeševalnika, ki je namenjen perspektivnim zagonskim podjetjem.

S podporo od ideje do posla

Zanimanje za letošnjo, osmo izvedbo programa je bilo veliko, saj so prejeli kar 460 prijav. Po skrbnem pregledu so izbrali šest zagonskih podjetij, ki so v programu s trdim delom, močno voljo ter veliko podporo mentorjev in ABC pospeševalnika uspela svojo idejo spremeniti v posel. Njihove poslovne ideje so zanimive za nove investitorje, pa tudi za večja podjetja in korporacije, ki so že potrdili sodelovanje ali pa so ravno v dogovorih za podpis pogodb. Osma skupina zagonskih podjetij ABC je skupno prejela že več kot 8 milijonov evrov investicij, vanje pa vlagajo tako slovenski kot tuji investitorji.

»Ponosni smo, da je bila prav letošnja skupina zagonskih podjetij najbolj mednarodna doslej. Pridružila so se nam namreč zagonska podjetja iz Koreje, Združenih držav Amerike, Hrvaške, Poljske, Italije, Rusije in tudi Slovenije. Vsi so zelo inovativni in imajo visoko ocenjeno perspektivo za vlagatelje in investicije,« je pojasnil Grega Potokar, vodja ABC pospeševalnika. »Čeprav je slovenski trg majhen, vsako leto uspemo privabiti zagonska podjetja z vseh koncev sveta. Eden glavnih razlogov je predvsem sodelovanje s strateškimi partnerji, kot so BTC, Triglav, Telekom, Petrol in EnaA.com.« Na dogodku so svoje inovativne rešitve predstavila izbrana zagonska podjetja – hrvaška Transfer Hero in Beyond Seen Screen, poljski Companion, italijansko-slovenski Sileo, rusko-slovenski Carco ter ameriško-korejski Stratio.

Tržni modeli prihodnosti

Podjetje Stratio prihaja na trg z UV-spektrometrom, ki vidi v notranjost in omogoča razpoznavo ustreznosti živil, čistosti vode, ponaredkov zdravil, dragih alkoholnih pijač in drugih izdelkov z enim samim posnetkom v nekaj sekundah. Široka možnost uporabe je že privabila nekaj sto kupcev iz laboratorijev, univerz in tudi državnih institucij ter vojske v Združenih državah Amerike in po svetu. Veliko zanimanja, predvsem med arhitekti in varuhi kulturne dediščine, je tudi za prvi solarni fotovoltaični Sileov strešnik sloga marsigliese. Gre za kombinacijo visoke tehnologije v funkciji umetnosti oblikovanja prostora, izdelek pa je namenjen najzahtevnejšim kupcem, ki znajo združevati visok življenjski standard, odnos do lepega in skrb za okolje. Družinsko podjetje Sileo se dogovarja, da bi s strešniki, ki so boljši od konkurenčnih Teslovih, prekrili monaško kraljevo palačo.

Rešitev slovensko-ruskega zagonskega podjetja Carco je platforma za tržno interakcijo, opozorila v sili in o popustih ter družbeno središče, ki spreminja čas, preživet v avtomobilu, denimo med prometnimi zastoji, v pustolovščino – nekakšen facebook na kolesih. Podjetje se o milijonskem vložku dogovarja z vodilnimi tržnimi ponudniki v Evropski uniji. Hrvaški Beyond Seen Screen s svojo platformo ExRey uporabniku omogoča, da kamero svojega telefona usmeri na videovsebino, ki jo gleda, aplikacija pa vsebino prepozna in mu ponudi vse informacije o vsebini, od promocije izdelkov v videu do receptov iz kuharskih oddaj, brez zamudnega brskanja po spletu. Zagonsko podjetje pri razvoju tržnega modela prihodnosti sodeluje s Petrolom, Aguatero, BTC in Pristopom, pogodbo pa je že podpisal s hrvaškim RTL.

Zanimajo se tudi velika podjetja

Hrvaško podjetje Transfer Hero predstavlja okolju prijazen spletni sistem rezervacij za letališke prevoze z električnimi in hibridnimi vozili, ki potnikom olajša pot do letališča in nazaj. Navigacijski sistem, ki uporabnike vodi naravnost od letala do njihovega taksija, je še dodatna prednost rešitve. Z zagonskim podjetjem že sodelujejo slovenski Petrol, rezervacijski sistem Amadeus in letališče Schiphol, v pripravi pa so še pogodbe z velikimi prevoznimi družbami po Evropi (KLM, Talixo in Transavia). Poljsko podjetje Companion pa se je lotilo spreminjanja delovnega okolja v igre (gamification), s čimer želi spodbuditi nezadovoljne in nemotivirane zaposlene. Obljublja, da bo njegova mobilna aplikacija izrinila dolgčas z delovnih mest. Za platformo so se že ogreli velikani, kot so Orange, Zott, Lotte in IBM, pilotni projekt v Sloveniji pa poteka v sodelovanju z BTC.