Preliminarna preiskava nesreče boeinga 737 max v Etiopiji, v kateri je 10. marca življenje izgubilo 157 oseb, je pokazala, da se je tik pred strmoglavljenjem aktiviral sistem za avtomatično preprečevanje izgube vzgona letala (MCAS). Ameriški strokovnjaki so z analizo podatkov o letu ene od črnih skrinjic marčevsko nesrečo tako povezali z oktobrsko v Indoneziji, v kateri je umrlo 189 oseb. Vzrok nesreče je bil očitno v obeh enak: računalniški program od senzorja dobi napačno informacijo, da leti pokonci, kar bi lahko pomenilo usodno izgubo vzgona, zato za preprečitev strmoglavljenja nos obrne navzdol.

Indonezijska pilota sta se oktobra besno bojevala z letalom, ki je nos proti zemlji spustil več kot 20-krat, onadva pa sta ga vsakič popravila nazaj. A je v boju računalnika s človekom vendarle zmagal prvi, saj ima sistem večjo moč kot človekov ročni nadzor.

V ameriškem proizvajalcu so sicer že pripravili posodobitev programske opreme za nadzor leta pri letalih 737 max 8 in 9, a je za družine 346 žrtev to kaj slaba tolažba. Še pred tem so v Boeingu izvedli izredna usposabljanja za pilote, kjer so jim pokazali, kako lahko sporno tehnologijo izklopijo ročno. Prejšnji teden je v javnosti završalo ravno zaradi pomanjkanja izobraževanja oziroma njegove slabe izvedbe ob preskoku na nov letalski sistem. Povečini so piloti brez pomoči inštruktorjev opravili samo nekajurni spletni tečaj, v katerem pa opozorila o možnih napakah ni bilo. Boeing je varnostne instrumente celo prodajal posebej kot dodatno opremo, zaradi česar so se številne družbe odločile za cenejšo različico.

Nekaj dni po marčevski nesreči so po vsem svetu prizemljili vsa letala tega tipa. Tako naj bi ostalo vsaj do maja oziroma do uradnega konca preiskave nesreč. Indonezijski nacionalni prevoznik Garuda je kljub trudu Boeinga pri odpravah napak zaradi izgube zaupanja preklical naročilo 49 letal, s čimer je družba izgubila več kot štiri milijarde evrov vreden posel. Ameriški proizvajalec zaradi drugih naročil – gre za okoli 500 milijard dolarjev vredna naročila – najbolje prodajana letala tega razreda še vedno proizvaja.